به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام علی ملانوری گفت: 15 نفر از مجسمه سازان کشور به اتفاق 15 دستیار خود، 14 اسفند ماه وارد جزیره شده و از 15 اسفندماه به مدت 8 روز به خلق مجسمه هایی از جنس آهن خواهند پرداخت.

ملانوری اضافه کرد: هنرمندان مجسمه ساز به دعوت مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم و با هدف فراهم آوردن امکان تبادلات فرهنگی و هنری، شادابی و تحرک هر چه بیشتر در این حوزه، همگام با توسعه و پیشرفت تجارت، صنعت و گردشگری انجام پذیرفت.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: هماهنگی هایی با آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان دبیرستانی در سمپوزیوم مجسمه های شهری انجام خواهد شد تا نوجوانان جزیره از نزدیک با یکی دیگر از جاذبه های هنری آشنا شوند و از حرکت هماهنگ هنر،فرهنگ، گردشگری و صنعت آگاهی پیدا کنند.

بر اساس این خبر اولین سمپوزیوم مجسمه های شهری با مساعدت مالی گلدن سیتی و پشتیبانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد قشم برگزارخواهد شد و مجسمه های ساخته شده در اختیار شرکت گلدن سیتی قرار داده می شود تا با نظارت مدیریت ویژه و معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد در خیابان تازه تاسیس منتهی به گلدن سیتی نصب شود.

سمپوزیوم مجسمه های شهری یک برگزیده نیز خواهد داشت و جایزه آن را اسپانسر برعهده گرفته که در ورودی شرکت گلدن سیتی، میدان کوچکی طراحی شده و المان وسط میدان سفارشی است که توسط نفر برگزیده به مبلغ 600 میلیون ریال اجرا خواهد شد.

اجرای گروه بومی موسیقی در خلال برنامه ها و طراحی یک کیوسک در کنار غرفه های هنرمندان بعنوان رادیو نمایشگاه نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اولین سمپوزیوم مجسمه های شهری در جزیره قشم عنوان شده است.

انتهای پیام/38