به گزارش هنرآنلاین، سیدصادق رضایی - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - در مراسم پایانی شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی در تبریز، با اعلام این خبر همچنین به معرفی علی خانجانی، پیشکسوت قصه‌گو، به عنوان مدیر مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی و همچنین رونمایی از آرم و لوگوی این مرکز پرداخت.

او در ادامه گفت: از مدت‌ها پیش ضرورت توجه بیش‌تر به قصه‌های ایرانی احساس می‌شد، از همین‌رو بر آن شدیم که مرکزی را برای فعالیت در این زمینه راه‌اندازی کنیم. این مرکز از مدت‌ها پیش کارش را آغاز کرده است و با همکاری اساتید دانشگاه، کارشناسان و بسیاری از همکاران در کانون پرورش فکری تاکنون 8000 قصه‌ی ایرانی جمع‌آوری شده است و بانک اطلاعاتی جامعی در این‌باره تدوین خواهد شد. این قصه‌ها باید کدگذاری شود و در پی این هستیم که در سال آینده نیز به همین میزان قصه‌های مکتوب ایرانی را گردآوری و تدوین کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: این حرکت علاوه بر این‌که بر گرد‌آوری و شناسنامه‌دار کردن قصه‌های ایرانی تأثیر بسزایی دارد، زمینه‌ای را برای تدوین دایرةالمعارف بزرگ قصه‌های ایرانی فراهم می‌آورد و امیدواریم که از این طریق بتوانیم قصه‌های ایرانی را به جهانیان معرفی کنیم.

در این مراسم همچجنین علی خانجانی، مدیر مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی بر اهتمام ویژه خودش و همکارانش در گرد‌آوری و کدگذاری و شماره‌گذاری قصه‌های ایرانی تأکید کرد.

انتهای پیام/