هادی مقدم دوست روز جمعه در نشست خبری پس از اکران فیلم سر به مهر، گفت: دوست داشتم فیلمی را بسازم که برای سینما ایران مفید باشد و این ایده به پیش از فیلم بی پولی بازمی گردد.

وی ادامه داد: ایده این فیلم برای من و حمید نعمت اله بود و مدت زمانی را برای کسب پروانه ساخت در انظار بودیم. در زمانی که منتظر کسب پروانه ساخت بودیم فیلمنامه را بازنویسی کردیم و این کمک زیادی به ما کرد. کارگردان فیلم سینمایی سر به مهر در خصوص پرداختن به سوژه نماز در این فیلم، گفت: زمانی که وارد کار فیلم سازی می شویم از جایی به بعد دلیل اصلی فیلم سازی را برای خود مشخص می کنیم. موضوع نماز در این فیلم برای من اهمیت ویژه ای داشت.

وی تصریح کرد: شهامت نداشتن برای نماز خواندن در جمع سوژه ای بود که در این فیلم به آن پرداختم و فکر می کنم شاید این مشکل افراد دیگری به غیر از بازیگر این نقش باشد. در ادامه این نشست محمد رضا شفیعی تهیه کننده این فیلم، اظهار داشت: زمانی که فیلم به شورای سیاست گذاری رفت سه بار با قدرت رد شد و به ما مجوز ساخت ندادند. وی افزود: در آن زمان به شدت علاقه مند بودم تا دلیل دوستان برای این تصمیم را بدانم اما هیچ یک از آنها وقتی در اختیار ما قرار نمی دادند تا دلیل تصمیم شان را متوجه شویم.

شفیعی خاطرنشان کرد: تنها دلیلی که ما در آن زمان متوجه آن شدیم این بود که دوستان معتقد بودند که این فیلم ضد نماز است که این مساله به هیچ قابل پذیرش از سوی ما نبود. خوشبختانه زمانی که مسئولان جدید این فیلم را ارزیابی کردند به ما وقت جلسه دادند و توانستیم نظر آنها را برای صدور پروانه ساخت جلب کنیم. وی افزود: این فیلم تنها در دو ماه ساخته شد و مطمئن باشید اگر مدت زمان بیشتری در اختیار ما بود می توانستیم کار بسیار بهتری را به نمایش بگذاریم.

تهیه کننده فیلم سینمایی سر به مهر در خصوص هزینه های ساخت این فیلم، گفت: این فیلم حدود 400 میلیون تومان هزینه داشت و فکر می کنم نسیت به فیلم های هفت میلیاردی هزینه ای انجام ندادیم. اگر می خواستیم برای این فیلم هزینه واقعی انجام دهیم شاید این فیلم هیچ گاه ساخته نمی شد.

وی با اشاره به دلیل استفاده از لیلا حاتمی برای نقش اول فیلم، خاطرنشان کرد: هدف ما برقراری ارتباط با بیننده بود که لیلا حاتمی بهترین گزینه برای این هدف بود. خاطره اسدی بازیگر سر به مهر در این نشست، گفت: بر خلاف تمام فیلمنامه های سینمای ایران که کاملا مردانه هستن این فیلم زنانه بود و من عاشق چنین فیلمنامه ای هستم.

وی افزود: امیدوارم بازهم شاهد ساخت فیلمنامه هایی در خصوص زنان باشیم و این به سینمای ما کمک می کند. آرش مجیدی در خصوص بازی در این فیلم، خاطرنشان کرد: گروه بسیار قوی برای این فیلم جمع شدند وفکر می کنم حضور در میان آنها افتخار است.

وی تاکید کرد: اگر می خواستم بازی مقابل لیلا حاتمی را نپذیرم که به طور حتم عاقلانه نبود. همچنین در ادامه این نشست خشایار موحدیان تدوینگر و روزبه رایگا فیلمبردار این فیلم به صحبت پرداختند که رایگا کیفیت پخش سینما کاخ جشنواره را پایین دانست.

پایان پیام//