به زارش هنرآنلاین، امین مرادی تولیدات مهم حوزه هنری را ساخت 2 فیلم بلند سینمایی در این مرکز به وسیله کارگردانان کردستانی جلال نصیری و هیوا امین نژاد معرفی کرد.

وی تولید 14 فیلم کوتاه مستند و انیمیشن و کسب 22 جایزه داخلی و بین‌المللی در این قالب را جزو اقدامات مهم حوزه هنری استان دانست.

رئیس حوزه هنری کردستان همچنین حضور در سومین جشنواره تولیدات حوزه‌های هنری کشور، کسب 2 رتبه برتر کشور با موضوع کتاب توسط هنرمندان حوزه هنری کردستان و راه‌یابی 88 هنرمند استان به بخش نهایی این جشنواره را از دیگر افتخارات حوزه هنری استان دانست.

مرادی برگزاری جشنواره منطقه‌ای نمایش‌نامه خوانی، برگزاری همایش شب شعر انتظار، مشارکت در 3 همایش شعرخوانی، برپایی 3 اردوی هنری و اعزام هنرمندان به نمایشگاه بین‌المللی کتاب، برگزاری همایش نیایش در رمضان توسط هنرمندان خوش‌نویس در 5 شهر سنندج، بیجار، سقز، کامیاران و مریوان، میزبانی جشنواره تئاتر فجر برای نخستین بار و مشارکت در برگزاری جشنواره شعر را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیتی خود عنوان کرد.

وی در ادامه با یادآوری مراحل ساخت پردیس سینمایی بهمن سنندج، این مکان را مجهزترین سینمای کشور پس از سینما هویزه اعلام و تاکید کرد: در غرب کشور نیز مشابه چنین سینمایی وجود ندارد.

مرادی اعتبار ساخت این پردیس سینمایی را مبلغ 4 میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: 3 میلیارد و 200 میلیون این بودجه از محل اعتبارات تخصیصی دولت به استان و مابقی از مؤسسه وابسته به وزارت ارشاد حاصل شده است.

رئیس حوزه هنری کردستان پردیس سینمایی بهمن را دارای 3 سالن با ظرفیت 760 صندلی، و بهره‌مند از نمایشگاه، فضای آموزشی، ‌فود و سالن مجزا به منظور برگزاری همایش و کنسرت‌ها بیان کرد و گفت: این سالن در راستای جبران بخشی از کمبودهای فضای فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین ساخت مکانی به عنوان پاتوق ویژه هنرمندان صنعت سینما برای دیدار و گفت‌گوی سینماگران را دیگر بخش سینما بهمن اعلام کرد.

مرادی با اشاره به برگزاری سی‌و یکمین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار و همزمان با تهران با اکران 27 فیلم از دستاوردهای حوزه دانست و دلیل آن را وجود تنها سینمایی بیان کرد که امکان پخش دیجیتال در آن وجود دارد.

رئیس حوزه هنری کردستان همچنین وجود مجموعه فرهنگی گالری تخصصی با نام گالری سوله برای نمایش آثار هنرمندان در قالب‌های مختلف را بخش جنبی این سینما عنوان و اظهار کرد: در این مکان جلسات نقد و بررسی آثار سینمایی مطرح کشور و جهان هم صورت می‌گیرد.

وی در پایان حمایت از هنرمندان متعهد و دینی را رسالت حوزه هنری استان اعلام کرد و از برگزاری جشنواره شعر و داستان‌نویسی جوان اسفند‌ماه جاری به میزبانی کردستان خبر داد.

انتهای پیام/