به گزارش هنرآنلاین، حسین گنجی گفت: نمایشگاه گروهی عکس با نمایش عکس‌های مریم آل مومن، بهزاد پیشکار، مهدی تیرانی با عنوان "واگویه‌ها" روز یکشنبه ۱۵ بهمن ۹۱ در نگارخانه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی افتتاح می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه ۳۵ عکس در ابعاد ۵۰×۷۰ سانتیمتر با موضوعیت زندگی و آداب و سنن اقوام بختیاری ارائه شده است.

وی بیان کرد: .مجموعه آثار به نمایش در آمده این هنرمندان جوان، زمینه ای اجتماعی دارد در حالیکه مجموعه ی زندگی روستاییان را به نمایش می گذارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سواد فرهنگی و سرمایه فرهنگی جامعه اعم از سواد هنری و اطلاعاتی زمانی رشد پیدا کرده است که تحت تاثیر ارتباطات رسانه ای قرار گرفته است.

گنجی افزود: عکاسان برای توضیح مسائل و موضوع، به جای بحث و گفتگوی نظری، مصادیق و نمونه ها را نشان می دهند و از بازنمایی به مثابه روشی برای استدلال کردن استفاده می کنند.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که به صورتی متنوع توسط عکاسان پرداخته شده است و برای هنرمندان این رشته از اهمیت برخوردار بود، مطالعه و شناخت جامعه است.

وی عکاسی را ابزاری برای کشف های اجتماعی و بازنمایی آنهادانست و یادآور شد: عکس ها را باید به مثابه بخشی از فرهنگ هر جامعه تحلیل نمود چراکه این موضوع به خصوص درباره جامعه امروزی که به نحو گسترده ای بصری و تصویری شده است اهمیت زیادی دارد.

گنجی بیان کرد: در دنیای کنونی تصویر و عکس در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ما حضور دارند و بازنمایی تصویری می نمایند.

وی گفت: شناخت گونه های تصویری، شیوه های بازنمایی تصویری زندگی در یک جامعه، و موضوعاتی از این نوع بخش مهمی از جامعه شناسی دنیای معاصر است.

این نمایشگاه ساعت ۱۴.۳۰ روز یکشنبه گشایش و تا ۲۸ بهمن ۱۳۹۱از ساعت ۸ تا ۱۸ ادامه دارد.

مهدی تیرانی متولد ۱۳۶۲،گرگان، کار‌شناسی عکاسی را در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران خوانده است.

بهزاد پیشکار متولد ۱۳۵۶، شهرکرد، عکاس، فیلمساز و گرافیست است و فارغ التحصیل کار‌شناسی گرافیک است.

مریم آل مومن متولد ‏۱۳۶۴‏ شهرکرد،کار‌شناسی گرافیک دارد و عکاسی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/38