مهرداد غفارزاده کارگردان فیلم سینمایی " گیرنده " در گفت وگو با هنر آنلاین مورد وضعیت اکران فیلم گفت : به هرحال حضور فیلم در جشنواره فجر سال قبل موفقیت‌آمیز بود. اما فیلم در موقعیت زمانی‌ای اکران شده که مناقشه و اختلاف‌نظر میان حوزه‌ هنری و وزارت ارشاد وجود دارد و به همین دلیل بازار سینما کساد و از رونق افتاده است و مردم رغبتی برای حضور در سالن‌های سینما به منظور دیدن فیلم ندارند. امیدوارم این مسائل حل شود و مردم با فراغ بال به دیدن فیلم‌ها بروند. در هر صورت اگر در مورد فیلمی حین اکران تبلیغات خوبی صورت گیرد می‌تواند مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. ‌ غفارزاده در باره وضعیت نمایش فیلم در شهرستانها عنوان کرد : اکران فیلم در شهرهای بزرگی مثل مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز آغاز شده است و در تهران هم حدود ۲۰ سالن سینما فیلم را نمایش می دهند . ‌این کارگردان در باره تم سیاسی فیلم افزود : فیلم گیرنده به هیچ‌وجه یک فیلم سیاسی نیست و بیشتر یک فیلم اجتماعی- جاده‌ای است و فقط به واسطه نام بردن از رئیس‌جمهور در فیلم برخی‌ها به این فیلم لفظ سیاسی داده‌اند. .‌این فیلم ساز در مورد روند شکل‌گیری فیلمنامه تاکید کرد : چند سال قبل طرح اولیه فیلمنامه گیرنده را به دو سازمان سینمایی حوزه هنری و موسسه شهید آوینی ارائه کردیم. موسسه شهیدآوینی با تولید فیلم موافقت کرد و در ادامه نوشتن فیلمنامه روند جدی‌ای به خود گرفت. . ‌غفار زاده در مورد استفاده ازتجربیات حضور در تلویزیون برای ساخت فیلم اولش گفت : این تجربیات کمک‌های زیادی به من در ساخت فیلم اولم کرد. تفاوت اصلی بین سینما و تلویزیون در نوع مخاطبان هر رسانه است. تلویزیون به واسطه فراگیر بودنش مخاطبان گسترده و زیادی دارد و ساختار خاص خودش را دارد. در سینما قضیه تفاوت پیدا می‌کند. فیلمساز باید به‌گونه‌ای فیلمش را بسازد که مخاطب ترغیب شود از خانه خارج شود و با تهیه بلیت به سینما برود . ‌این فیلم ساز در مورد تغییرات در فیلمنامه حین ساخت گفت : فیلمنامه "گیرنده " توسط اکبر روح، مهراد موفق‌یامی و من نوشته شد. فیلمنامه به تدریج و در طول چند ماه، ۱۵ بار مورد بازنویسی قرار گرفت و تغییرات زیادی کرد. مهم‌ترین تغییرات زمانی بود که حجم بسیاری از سکانس‌ها را حین بازنویسی‌های مکرر کم کردیم. در این بازنویسی‌ها به ریتم و ضرباهنگ هم توجه داشتیم تا فیلم ریتم مناسب و پرشتابی برای جذب مخاطب داشته باشد. . ‌غفار زاده در مورد استفاده ازساختار شخصیت محورانه در فیلم " گیرنده " گفت : این ساختار، ساختاری کلاسیک و مورد توجه مخاطب است. نخواستم در اولین تجربه فیلمسازیم سراغ ساختاری غیرمتعارف بروم. به الگوهای سینمای کلاسیک وفادار بودم و تلاش کردم حرف جدیدی هم برای عرضه به مخاطب داشته باشم. هنوز هم مردم با فیلم‌هایی که ساختار کلاسیک دارند ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و به فیلم‌های داستان‌گو علاقه دارند و این مساله در انتخاب‌ مخاطبان به‌منظور رفتن به سینما قابل بازخوانی است. فیلمسازی که قصد دارد فیلم‌های مدرن بسازد حتما باید ساختار کلاسیک را تجربه کند و در ادامه به سمت ساخت فیلم‌های مدرن برود. . ‌این فیلم ساز در مورد ارائه مفاهمیمی که در فیلم قصد ارائه آن را به مخاطب دارد افزود : در مرحله اول حین نوشتن فیلمنامه به اتفاق سایر همکارانم تلاش کردم از ساختار کلاسیک استفاده کنم. فیلم یک شخصیت اصلی و محوری دارد که در طول ماجرای فیلم اتفاقاتی برایش می‌افتد. مواجهه شخصیت اصلی با قهرمان فیلم، درام و جذابیت‌های زیادی را به‌وجود می‌آورد. شخصیت اصلی تلاش می‌کند موانع موجود را برای رسیدن به هدفش از سر راهش بردارد. این ساختار آشنا در ادبیات کهن و ادبیات مدرن همواره مورد توجه بوده است. انتهای پیام/