به گزارش هنرآنلاین، در متن این پیام آمده است:

«رستاخیز عظیم شن‌های کویر چیزی جز وعده محکم الهی نبود، وعده‌ای که همیشه در سراسر تاریخ و در همه جوامع و اعصار جریان دارد. استکبار جهانی و چپاولگران عصر جدید همواره به دور از اعتراض ملت‌های دربند تلاش می‌کنند تا نظم نوینی متناسب با منافع و ارزش‌های خود بنا کنند و در این فرآیند از هیچ کوششی از جمله تهاجم نظامی فروگذاری نمی‌کنند.»

این پیام می‌افزاید: «واقعه طبس مولود محاسبه اشتباه سلطه‌گران بود، چراکه در محاسبات علمی و نظامی آنان هیچ جایی برای معنویت و وعده‌های بلند الهی در نظر گرفته نشده است، اما مؤمنان و معتقدان به ریسمان فرو افتاده از آسمان‌ها چنگ می‌زنند و حتی لحظه‌ای امید خود را از نصر الهی قطع نمی‌کنند.»

در انتهای این پیام آمده است: «قطعاً واقعه‌ای به چنین شکوهمندی شایسته آن است که دستمایه هنرمندان و اهل اندیشه و فرهنگ قرار گیرد. نخستین جشنواره رستاخیز شن‌ها اولین قدم در این مسیر است که امیدواریم با همت همه دست‌اندکاران استان یزد و شهرستان طبس به نحو احسن انجام پذیرد. از خداوند منان می‌خواهم تا همواره ما را در مسیر مستقیم و صراط روشن هدایت خود محفوظ دارد و اندیشه‌های پوچ و پلید را از سر راه مؤمنان برگیرد.»

گفتنی است؛ علاقه مندان تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره که در اداره ارشاد هر استان طبس مستقر است ارسال نمایند.

معرفی ابعاد معنوی معجزه الهی صحرای طبس، دستیابی به افق های تازه در عرصه شعر وادب متعهد وگردآوری اولین مجموعه وکتاب شعر معجزه کویر طبس از اهداف مهم برگزاری این جشنواره اعلام شده است.

همچنین داوری و انتخاب آثار اسفند ماه سال جاری و اختتامیه جشنواره اردیبهشت ماه 1392برگزار می شود.

انتهای پیام/