به گزارش هنرآنلاین، حجت‌السلام حمید محمدی در جمع فعالان مراکز قرآنی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اینکه ما بیش از 50 نوع هنر قرآنی در سطح کشور داریم، اظهار داشت: توصیه ما به فعالان علوم قرآنی کشور توسعه بخش‌های هنرهای قرآنی تاسیس مراکز تخصصی در بخش‌های هنرهای قرآنی و نشریات قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه گسترش و توسعه هنرهای قرآنی مورد حمایت مالی دولت قرار دارد، افزود: از جمله هنرهای کمتر مورد توجه قرار گرفته هنرهای قرآنی نمایشی، نمایش نویسی، تئاتر قرآنی، هنرهای آوائی قرآنی، فیلمنامه نویسی قرآنی با گرایش مختلف قرآنی است.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی تصریح کرد: از جمله اقدامات و حمایت‌های دولتی از زیرساختی و امور عمرانی و ساخت و ساز مرکز قرآنی در کشور است و در این ارتباط به مراکزی که اسناد مالکیت آنها به نام مراکز قرآنی باشد نیمی از هزینه ساخت و امور عمرانی تا سقف 600 میلیون ریال را پرداخت می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: برای کمک هزینه رهن مکان مراکز قرآنی و تامین تجهیزات تا سقف 200 میلیون ریال به مراکز قرآنی دارائی مجوز پرداخت حمایت خواهیم کرد.

محمدی گفت: با توجه به درخواست مجوز فعالیت 23 مرکز قرآنی جدید تلاش می‌کنیم مجوزهای درخواست شده تا پایان سال جاری صادر شود.

وی افزود: یکی از اهداف ما ظرفیت سازی استفاده از توان مراکز قرآنی است و سفارش ما به مراکز قرآنی این است برای دریافت کمک‌های دولتی باید ساختارها و مجوزات لازم دولتی کسب شود.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: به عنوان دولت قادر به کمک به مراکز غیر دولتی غیرمجاز نیستیم و با کسب مجوزات قانونی لازم موسسات و مراکز قرآنی تحت پوشش کمک‌های ما قرار می‌گیرند.

این مسئول اضافه کرد: از جمله کمک‌ها و اقدامات ما پرداخت مبلغ 20 تا 200 میلیون ریالی به مراکز دارای مجوز است، ما ظرفیت‌های لازم را داریم و می‌توانیم به موضوعات قرآنی مختلف کمک دولتی کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم سهم اعتبارات استان و شهرستان خمینی شهر به صورت ویژه افزایش یابد، ادامه داد: یک از راهکاری ما برای توسعه حمایت امور قرآنی فعال کردن و استفاده فضاهای مرتبط با علوم قرآنی همچون مساجد و حسینیه‌ها است.

وی یادآور شد: ما آمادگی داریم تحت عنوان جلسات مکاتب قرآن و عترت همچون روش‌های سنتی آموزش قرآن را برای زنان و کودکان و اقشار مختلف با استفاده از فضاهای خالی همچون منازل به صورت مشارکتی راه‌اندازی و حمایت کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: هر کسی یک اتاق را برای مکتب قرآنی در اختیار ما بگذارد ما آمادگی داریم مدرس و مربی لازم را تامین کنیم.

محمدی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما حمایت از برگزاری دوره‌های آموزش مربی قرآن کودکان و پرورش نیروی انسانی لازم با هزینه دولت بدون محدودیت است.

این مسئول اذعان داشت: ما آمادگی کامل داریم در توسعه و راه‌اندازی نشریات علوم قرآنی در کشور کمک کنیم.

وی در پایان متذکر شد: در دو سال گذشته بیش 14 هزار نفر در کشور مربی قرآنی بیمه شده‌اند و امسال به دنبال اجرای بیمه تکمیلی مربیان قرآن هستیم.

انتهای پیام/