شهرام کرمی که در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر داور بخش نمایش های خیابانی بوده است درباره نقاط قوت و ضعف جشنواره سال قبل به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در عمل کار چندان ساده ای نیست و ارزیابی دوره های مختلف برگزاری همواره باید در سایر سطوح انجام شود.

وی ادامه داد: آنچه به نظر می رسد اینکه اجراهای صحنه ای در جشنواره تئاتر فجر بییشتر توجهات را به خود معطوف می سازد در حالیکه سیاست گزاران باید روند برگزاری جشنواره را به شکلی چیدمان کنند که تمامی بخش ها به یک اندازه مورد اقبال واقع شوند.

کرمی درباره مهجوریت تئاتر خیابانی طی سال های برگزاری جشنواره فجر اظهار کرد: با تکیه بر میزان حمایت های مادی و معنوی مسئولان از یک جشنوار می توان گفت علی رغم لزوم توجه بسیار به نمایش خیابانی اما متأسفانه آنگونه که باید به این حوزه اهمیت داده نمی شود که باید با ورود افراد باسابقه به این حوزه بر اهمیت تئاتر خیابانی در حد و اندازه نمایش صحنه ای تأکید ویژه شود.

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و داور بخش های متعدد جشنواره ها که در سال جاری نیز با نمای "پوتین های عموم بابا" در بخش صحنه ای جشنواره فجر حضور دارد در پایان بیان کرد: می توان با ایجاد امکانت به روز نبوغ هنرمندان را به مسیر صحیح هدایت کرد و باید گفت بخش بین الملل توانسته است تا حدودی بسیار این خواسته را در خلال جشنواره به منصه ظهور قرار دهد.

گفتنی است، سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با رویکرد "تئاتر برای همه" و با هدف روزآمدی نمایش ایرانی از طریق ارائه الگوهای شایسته مضمونی و ساختاری در دی و بهمن ماه سال 1391 به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/52/53