به گزارش هنرآنلاین، سید عباس دانایی ضمن اشاره به برگزاری سوگواره ملی عکس "عین لام میم" تصریح کرد: بنا به اعلام دبیرخانه این سوگواره، سه اثر عکس یعقوب پازوکی از هنرمندان عکاس دفتر هنرهای تجسمی و خانه عکاسان این نهاد به بخش نهایی این سوگواره راه یافت.

وی تصریح کرد: سوگواره عین لام میم با عنوان تجلی نمادها و نشانه های عاشورایی در هنر عکاسی با محورهای تنوع‌ و جذابیت‌ نمادهای مختلف عزاداری، جایگاه و اهمیت نماد‌ها در فرهنگ عزاداری مردم، تصویر تفاوت‌ها و گوناگونی قومیتی نماد‌هایی هم چون عَلَم در عزاداری‌ها و هرگونه خلاقیت هنری در عکاسی که با موضوع نماد‌ها به ویژه علم مرتبط باشد برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با بیان اینکه هیئت انتخاب سوگواره عین لام میم را مجتبی آقایی، مسعود زنده روح کرمانی، فرهاد سلیمانی، حسن غفاری و سعید محمودی ازناوه نشکیل می دادند، اظهار داشت: پس از بازبینی هفت هزار و ۵۹۷ عکس از ۶۱۴ عکاس، ۱۰۸ عکس از ۷۸ عکاس و شش مجموعه عکس از پنج عکاس را برای شرکت در بخش مسابقه انتخاب شدند.

دانایی بیان کرد: نمایشگاه سوگواره عین لام میم هفتم دی ماه جاری در فرهنگسرای نیاوران تهران افتتاح و مراسم اختتامیه این سوگواره نیز ۲۴ دی ماه جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، سوگواره ملی عکس "عین لام میم" از سوی موسسه فرهنگ و هنر شیعه و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام/