سمانه زندی‌نژاد که در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با پشت سر گذاشتن پیشکسوتانی چون حسین پاکدل و آرش دادگر جایزه نخست بخش کارگردانی را برای نمایش "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" از آنِ خود کرد درباره تجربه سال گذشته به خبرنگار هنرآنلاین گفت: شاید اگر من بخواهم از جشنواره سال گذشته تعریف کنم این تصور به وجود آید که چون جوایزی دریافت کرده ام اینگونه صحبت می کنم اما به واقع نظرم بر این است که سال قبل یکی از منظم ترین جشنواره های تئاتر فجر برگزار شد.

زندی‌نژاد تصریح کرد: چیدمان اجرای آثار تئاتر فجر در جدول زمانبندی و همچنین رفتار درخور بازبینان از نقاط قوت جشنواره پیشین بود.

این کارگردان که با نمایش "ساعت بی‌عقربه" در جشنواره سال جاری حضور دارد در ادامه بیان کرد: از اوایل دهه 80 در جشنواره های تئاتر دانشگاهی حضور داشتم و هرگز تا این اندازه، نظم و رفتار مناسب و انسانی از سوی هیئت های بازبینی و داوری ندیده بودم.

وی گفت: انگیزه یکی از مهمترین عوامل موفقیت اعضای گروه تئاتر است و گروه ها با همدلی و تولید تئاتری در چهارچوب اهداف جشنواره فجر خواهند توانست موفقیت را از آن خود کنند.

کارگردان "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" در پایان افزود: فجر همواره مشکلات خاص خود را دارد چرا که برگزاری جشنواره ای در این سطح امری بسیار دشوار است اما خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده و با اتحاد گروه های تئاتری در ترفیع مشکلات و محدودیت ها امسال هم جشنواره درخوری را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است، در بخش بهترین کارگردانی فجر سال گذشته، هیأت داوران از حسین پاکدل برای نمایش "عشق و عالیجناب" و آرش دادگر برای نمایش ‌"بازگشت افتخار آمیز مردان جنگ" تقدیر کرد و جایزه این بخش را به سمانه زندی‌نژاد برای نمایش "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" اهدا کرد.

انتهای پیام/52/53