به گزارش هنرآنلاین، علیرحم شیخی، رییس اداره ارشاد شهرستان لردگان گفت: ارزش هنر ناب و اسلامی تعزیه وقداست این هنر سبب میشود تا در رابطه با تعزیه در سه شاخصه ورویکرد ساماندهی ،بررسی واصلاح متون اقدام شود.

وی بر شناسایی وحمایت از هنرمندان تلاشگر عرصه تعزیه تاکید کرد و بیان کرد: ساماندهی وضعیت گروه‌های تعزیه استان،‌ صدور کارت برای فعالان این عرصه و تهیه بانک اطلاعاتی تعزیه استان،‌ تکمیل و اصلاح اساسنامه و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات از مهم ترین وظایف هیات مدیره ی جدید است.

وی افزود: تعزیه از جایگاه ویژه و رفیعی برخوردار است و همین امر، مسوولیت اعضای هیات مدیره را بسیار سنگین تر می‌کند.

وی با اشاره به حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی گفت: حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی در اولویت برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

شیخی ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ دینی در جامعه افزود: در حوزه تعزیه خوانی متأسفانه طی سالیان اخیر همه سنت ها و دستاوردها به صورت شفاهی و سینه به سینه منتقل شده است و هیچ آثار مکتوب و ماندگاری وجود ندارد و هم اکنون وظیفه ماست که این فرهنگ عظیم دینی را ثبت و به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی افزود: تعزیه یکی از ریشه دارترین آداب و سنن دینی مذهبی است که در اکثر روستاها و شهرستان هابا شیوه‌های مختلف و آواهای متنوع اجرا می شود و ضرورت دارد این گنجینه صیانت و به طرز شایسته‌ای منتشر شود.

وی خاطرنشان کرد: تعزیه و شبیه خوانی می تواند در برابر تهاجمات بی رحمانه فرهنگی دشمن به عنوان سلاحی قدرتمند عمل کند و راه نفوذ و گسترش آن را در میان خانواده ها سد کند.

درپایان این نشست آقایان جواد محمدی، غلامرضا امیراحمدی، سیدحاتم حسینی ابوالفضل رنجبران وآیت ا... نادری، به عنوان اعضای جدید هئیت مدیره انجمن تعزیه شهرستان انتخاب شدند و آقای محمد جواد محمدی به عنوان مسئول انجمن تعزیه برگزیده شد.

انتهای پیام/38