به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، طرح استقرار گروه های نمایشی امسال با شرایط متفاوتی نسبت به سال گذشته به اجرا در می‌آید. سید علی زمزم، معاون هنری ارشاد استان خراسان جنوبی، در این راستا گفت: سال گذشته 19 گروه از این استان به طرح استقرار معرفی شدند که از این تعداد 9 گروه به تایید رسیدند.

وی افزود: اما با شرایط به وجود آمده، پیش بینی می‌شود که این تعداد ریزش داشته باشند، زیرا تعداد افراد هر گروه در رده "الف" امسال باید حداقل 39 نفر باشد که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش بسیاری داشته است.

زمزم توضیح داد: قبلا با 5 نفر هم یک گروه نمایشی ثبت می‌شد و این کار باعث می‌شد تعداد گروه‌ها بیشتر باشد، اما امسال که در رده های "ب" و "ج" هم به ترتیب 27 و 15 نفر باید اعضا داشته باشند تعداد گروه های نمایشی که ثبت خواهند شد نسبت به گذشته بسیار کمتر خواهد شد، اما پیش بینی می‌کنیم همچون گذشته 9 گروه را در استان خراسان شمالی شاهد باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به تغییرات فراخوان امسال، گروه‌هایی که سال گذشته در طرح گروه های نمایشی شرکت کرده بودند باید بار دیگر شرایط خود را با آیین نامه منطبق و مدارک خود را ارسال کنند.

معاون هنری ارشاد استان خراسان شمالی همچنین در راستای حمایت این اداره از پژوهش‌های جوانان گفت: دفتر حوزه پژوهشی از 5 سال قبل در این استان فعال است و فصلنامه ای را نیز در این زمینه به چاپ می‌رساند.

وی توضیح داد: این دفتر پژوهشی گرید رتبه E را دریافت کرده و دارای اعتبار رسمی است.

به گفته سید علی زمزم، دفتر حوزه پژوهشی اداره کل ارشاد، از دانشجویان و کسانی که در این زمینه فعالیتی داشته باشند حمایت می‌کند.

انتهای پیام/38