تاجبخش فنائیان در توضیح عوامل مؤثر بر میزان فروش تولیدات نمایشی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در کشور ما عواملی غیرمعمول وجود دارد که گیشه تئاتر و فیلم را داغ می‌کند؛ مثلا در همه جای دنیا مهیج بودن اثر، ژانر، تبلیغات، میزان شهرت و محبوبیت کارگردان و سایر عوامل می تواند به ذشد فروش تولیدات کمک کند.

وی ادامه داد: متأسفانه یک پارامتر غیر هنری همچون ایجاد حواشی و جوسازی‌ در سال‌های اخیر منجر به افزایش چشمگیر فروش فیلم و تئاتر شده است.

فنائیان با اشاره به وجود جنبه های سیاسی در بین عوامل مؤثر بر میزان فروش تولیدات نمایشی و ایجاد حواشی برای فیلم و تئاتر گفت: مسائل سیاسی و یا اجتماعی کنجکاوی مخاطبان را برانگیخته و خود تبلیغی مهم برای اثر می‌شود.

این مدرس دانشگاه، نویسنده و کارگردان اظهار داشت: باید گفت این عوامل مؤثر چون حاشیه سازی در هیچ حای دنیا معمول نیست و البته نمی توان به تمامی تولیدات داخلی نیز تعمیم داد.

فنائیان گفت: حضور چهره‌های سینمایی و تلویزیونی بروی صحنه تئاتر هم این روزها برای افزایش فروش تولیدات مزید بر علت شده و مخاطبان حاضر هستند بلیط تئاتر را نه برای تماشای یک اثر با کیفیت و صاحب متن و سبک که برای دیدن بازیگر محبوبشان از نزدیک تهیه کنند که حذف این دلیل برای افزایش فروش تئاتر نیازمند تبلیغات عادلانه بین تولیدات و فرهنگ‌سازی میان مخاطبان است.

انتهای پیام/52/53