به گزارش هنرآنلاین، تراب محمدی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مسجد جامع اهر بر اثر زلزله اخیر این شهرستان دچار آسیب خاصی نشده بود، اظهار کرد: استحکام بخشی‌های مورد نیاز بلافاصله پس از حادثه بر روی بنا انجام گرفت.

وی تصریح کرد: ورودی مسجد جامع اهر کاملاً مرمت شده و ایزوگام سقف آن نیز به عنوان آخرین مرحله بازسازی بنا به اتمام رسیده است.

محمدی در تشریح مسجد جامع اهر گفت: این مسجد از دو بخش قدیمی و جدید تشکیل شده که بخش قدیم آن در سال گذشته مرمت شده و بخش جدید الحاقی امسال در دست کار قرار داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معماری مسجد تاریخی جامع اهر را خاص و منحصر به فرد توصیف کرد و ادامه داد: این مسجد متعلق به دوره سلجوقی بوده که بخش قدیمی آن از 21 گنبد و 12 ستون آجری، محوطه و حجره تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: مسجد جامع اهر از دو بخش زنانه و مردانه تشکیل شده است که با درب کوچکی این دو بخش از یکدیگر مجزا شده و قسمت زنانه بخش کوچک‌تر و مسجد مردانه قسمت بزرگ‌تر است.

این مسئول با اشاره به مرمت‌های انجام گرفته بر روی بنا در سال‌جاری یادآور شد: مرمت دیوارها، اصلاح محوطه، نماکاری و سفت‌کاری بخش‌های الحاقی از جمله عملیات بازسازی انجام گرفته بر روی این اثر به شمار می‌روند.

محمدی با اشاره به اعتبار بیش از 2 میلیارد ریالی مرمت مسجد جامع شهرستان اهر، خاطرنشان کرد: این مسجد در گذشته مصلای شهر بوده اما اکنون ویژگی تاریخی آن بیشتر مورد توجه است که با پایان مرمت‌ها پیش‌بینی می‌کنیم بار دیگر همچون گذشته پویا و فعال شود.

انتهای پیام/