به گزارش هنر آنلاین،حجت الله شکیبل نقاش نامدار معاصر از جمله هنرمندانی بود که در این مستند جلوی دوربین الهام قره خانی و مهرتاش مهدوی رفت تا در مورد جایگاه روحانی به عنوان یک هنر بین المللی ایرانی صحبت کند.

شکیبا در گفت و گویی با روبط عمومی این مستند،با اشاره به اهمیت ساخت آثاری از این دست در معرفی بزرگان ایران گفت:ساخت این مستند ،سازندگی در عرصه هنر است و این سازندگی بسیار مهم و موثر است و می تواند تاثیر خوبی روی جامعه و جوانان داشته باشد.

او افزود:نکته قابل تقدیر اینجا است که این سازندگی با حضور و اجازه خود هنرمند انجام می شود و مساله رضایت هنرمند در این میان رعایت شده است.هماهنگی با هنرمند مهمترین مساله است که کارگردانان این مستند آن را رعایت کرده اند. این نقاش معاصر در مورد لزوم همکاری با هنرمندان جوانی که قصد ثبت زندگی برزگان فرهنگ و هنر ایران را دارند گفت:هر کسی به سهم خودش می تواند این همکاری ر انجام دهد که می تواند مادی یا معنوی باشد.حضور و مشارکت افراد مختلف می تواند به کارگردان در بهتر شدن کارش کمک کند و کیفیت محصول نهایی را بالا ببرد.

شکیبا از دو مستندی یاد کرد که از زندگی و فعالیتهای خود او ساخته شده و گفت:حالا که سوژه های جدیدم مثل شاهنامه یا مولانا آماده است،دوست دارم در مورد آنها صحبت کنم و امیدوارم در مستندی بتوانم حرفهایم را در مورد این آثار بزنم.

شکیبا که این روزها مشغول کار روی جدیدترین پروژه نقاشی خود با موضوع مولانا است،گفت:در حال رایزنی با یونسکو هستم تا بتوانیم در زمان مناسبی،برنامه ای برای رونمایی از پروژه مولانا طرح ریزی کنیم.مولانایی که بر خلاف تصور غالب از این شخصیت،انسانی پیر و خموده نیست بلکه یک مولانای پرشور همراه دف،شادی و سماع است.مولانایی که به مردم امروز نزدیکتر است و در نقاشیهایی با ابعاد خاص و تکنیکهای ویژه،روی بوم رفته است.

مستند بلند شهرداد روحانی که با استفاده از تکنیک انیمیشن و تلفیق آن با واقعیت تولید میشود و با حضور چهره های سرشناس جهانی و امکانات ویژه سینمایی خود در زمره پر هزینه ترین مستند های تولید شده در حوزه موسیقی می باشد و تهیه کنندگی و کارگردانی آن را الهام قره خانی و مهرتاش مهدوی بر عهده دارند.

عوامل مستند سینمایی شهرداد روحانی عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان:الهام قره خانی،مهرتاش مهدوی،مدیر فیلمبرداری:محمد پور قربانعلی،طراح کاراکتر و سرپرست بخش انیمیشن در ایران:نوروز عباسی،پشتیبانی فنی:حیدر نشاطی مقدم،دستیار کارگردان:بهنام تاجیک،طراح گریم:هادی قالی خانی،عکاس:سعید عباس اصفهانی، هماهنگی تولید: روناک صادقی، روابط عمومی:علی ظهوری راد

پایان پیام/