به گزارش خبرنگار هنر آنلاین،کم کم به زمان آغاز سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نزدیک می شویم در حالی که بعضی از بهترین آثار جشنواره فیلم فجر سال گذشته هنوز رنگ پرده را هم ندیدند.بعضی از این فیلمها مشکل تحریم حوزه هنری را دارند و بعضی هم با توجه به خواسته تهیه کنندگانشان روی پرده نمی روند.اما در این میان فیلمی هست که با وجود آمادگی تهیه کننده و کارگردانش برای نمایش و شرکت آن در جشنواره های متعدد خارجی،هنوز بخت نمایش برای مخاطبان داخلی را ندارد چون پروانه نمایشی برای آن صادر نشده."خرس"را خسرو معصومی به تهیه کنندگی جوا نوروزبیگی ساخت و این فیلم هنوز هم به تور جهانی خود و گرفتن جوایز ادامه می دهد اما مخاطبان ایرانی،فعلا قرار نیست این فیلم را ببینند.

نوروزبیگی:اگر پروانه نمایش بدهند،بلافاصله فیلم را اکران می کنیم

جواد نوروزبیگی تهیه کننده این فیلم در گفت و گو با خبرنگار هنر آنلاین گفت:هنوز هیچ خبری از پروانه نمایش"خرس"نیست و تنها وعده صدور آن را می شنویم . او افزود:اگر پروانه نمایش این فیلم صادر شود،با وجود وضعیت فعلی سینما باز هم تلاش می کنیم تا آن را در اولین فرصت اکران کنیم اما فعلا از پروانه نمایش خبری نیست و به ما هم نگفته اند کی قرار است این فیلم اکران شود.

معصومی:شاید مسئولان از ترس میزشان به "خرس"پروانه نمایش نمی دهند.

خسرو معصومی کارگردان "خرس" هم در گفت و گو با هنر آنلاین درباره دلیل عدم صدور پروانه نمایش برای این فیلم گفت:عدم صدور این پروانه نمایش برای ما هم سوال برانگیز است و نمی فهمم چرا غربیها می توانند این فیلم را ببینند اما نمی توان آن را در داخل نمایش داد.

او درباره نظر سازمان سینمایی در مورد پروانه نمایش"خرس"گفت:مدام می گویند مشکل فیلم درست می شود ولی جواب درستی به ما نمی دهند یا نمی گویند دلیل ندادن این پروانه نمایش چیست.شاید مسئولان می ترسند میز خود را از دست بدهند که به"خرس"پروانه نمایش نمی دهند.

مهرماه علیرضا سجادپور "معاون فعالیت های سازمان سینمایی "در گفت و گو با هنر آنلاین،گفت که به زودی مشکل این فیلم حل می شود.او گفته بود که با توجه به درخواست تهیه کننده،مراحل صدور پروانه ساخت در حال طی شدن است و پروانه به زودی صادر خواهد شد.حالا دو ماه از آن تاریخ گذشته و هنوز هم مشخص نیست سرانجام چه به سر"خرس"می آید؟

گفتنی است تلاش ما برای گفت و گو با سجادپور موافقت آمیز نبود.

پایان پیام/