به گزارش هنرآنلاین، نمایش "تولدت مبارک سامی" نوشته فاطمه مکاری و به کارگردانی صاحب آهنگر از ساری توانست پنج عنوان برتر در رشته‌های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن و طراحی صحنه را کسب کند و به همراه نمایش دیگری از استان خراسان رضوی به سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یابد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره، دو نمایش "تولدت مبارک سامی" از شهرستان ساری و "مجلس نامه" از شهرستان بهشهر به عنوان نمایندگان تئاتر استان مازندران توانستند هفت عنوان برتر جشنواره را کسب کنند که سهم گروه ساری از این جوایز پنج عنوان و گروه بهشهر نیز دو عنوان بوده است.

عنوان‌های برتر نمایش "تولدت مبارک سامی" در رشته‌های کارگردانی (صاحب آهنگر)، نویسندگی (فاطمه مکاری)، بازیگری زن (محبوبه ارمیانی و فاطمه مکاری) و طراحی صحنه (صاحب آهنگر) بوده و عنوان‌های نمایش "مجلس نامه" نیز در دو رشته کارگردانی و بازیگری مرد (رضا عموزاد) اعلام شده است.

هیئت داوران متشکل از فرهاد مهندس‌پور، محمدحسین ناصربخت و محمود صابری، تمام برگزیدگان جشنواره را در رشته‌های مختلف، بدون اختصاص رتبه و تنها به عنوان برگزیده هر بخش معرفی کردند.

بر اساس این گزارش، صاحب آهنگر با ورود به سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر، بیشترین میزان حضور در این جشنواره را به عنوان یک کارگردان مازندرانی با 4 بار حضور از آن خود کرده است.

تا پیش از این، رکورد حضور هر کدام از کارگردانان استان مازندران در دوره‌های سی گانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سه بار بوده که به طور مشترک در اختیار هادی نامور، علیرضا درویش نژاد و قدرت الله صالحی از گرگان (تا پیش از تشکیل استان گلستان)، رحمت الله محرابی از تنکابن و همچنین صاحب آهنگر از ساری بوده است.

سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بهمن سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/