به گزارش گروه فرهنگ و ادب هنرآنلاین، "بازی کن و بیاموز" کتابی در بر دارنده طرح‌های علمی و فعالیت‌های آسان برای بچه‌هاست. کتابی نوشته جنیس ون کلیو که رضوان خرمیان ترجمه آن را برعهده داشته است.

زمانی که این کتاب را در دست می‌گیرید شاید نخستین ویژگی‌ای که جلب توجه می‌کند؛ قطع رحلی اش باشد. قطع این کتاب را می‌توان ازجمله ویژگی‌های مثبت آن به شمار آورد؛ چرا که در جهان نشر معمولا کتاب‌هایی که برای مخاطبان کم سن و سال منتشر می‌شوند در ابعاد و اشکالی متفاوت از کتاب‌های بزرگسالان به چاپ می‌رسند. از این طریق می‌توان بیش از پیش توجه این مخاطبان را به کتاب مورد نظرجلب کرد.

از قطع کتاب و تصویر روی جلدش که بگذریم شاید بد نباشد نگاهی به صفحات نخست آن بیندازیم. ون کلیو، نویسنده این کتاب در یادداشتی خطاب به مربیان و والدین می‌گوید: «اغلب بچه‌های کوچک معنی علومی همچون شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی را نمی‌دانند، اما کافی است که به آنها دستورالعملی در مورد توپ فنری و آهن‌ربا بدهید. یا آنها را دنبال جمع آوری حشرات بفرستید. در این صورت خواهید دید که چگونه چشمانشان از شوق می‌درخشد.»

این کتاب به والدین جوان و مربیان کودک امکان این را می‌دهد که با راهنمایی‌های درج شده در کتاب فرصت کشف‌های تازه‌ای را به بچه‌ها بدهند. این کتاب با راهنمایی‌هایی بسیار ساده تعدادی ایده خوب در راستای معرفی علوم یاد شده به شما می‌دهد؛ تا ازآن طریق به کنجکاوی‌های طبیعی کودکان پاسخ دهید. بازی کن و بیاموز پر از ایده‌های جالب و شامل بیش از50 آزمایش ساده است.

بازی کن و بیاموز نوشته جنیس ون کلیو با ترجمه رضوان خرمیان در 224 صفحه، با تیراژ هزار و 100 نسخه و به قیمت 14 هزار تومان به تازگی وارد بازار کتاب شده است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از تازه‌های نشر این موسسه می‌توانند به آدرس اینترنتی www.Ghadyani.org مراجعه کنند.