به گزارش هنرآنلاین ، در این جشنواره بین‌المللی که 150 شبکه رادیویی و تلویزیونی، خبرگزاری و موسسه رسانه‌یی وابسته به 10 کشور با حدود 600 اثر حضور داشتند، برنامه «180 درجه» از تولیدات این شبکه در گروه سنی نوجوان توانست رتبه‌ی نخست برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان را کسب کند.

بر اساس این گزارش، رویکرد کلی برنامه «180 درجه» تربیتی آموزشی است که سعی دارد مسائل روانشناختی اجتماعی نوجوانان جوامع عربی را مطرح سازد و به بیان نکاتی که این رده سنی درمحیط خانواده، مدرسه و گروه همسالان با آن روبه‌روست بپردازد.

در این جشنواره آثار شرکت‌کنندگان در 40 بخش بررسی و ارزیابی شد و در مراسم پایانی از آثار برتر با اهدای جایزه و لوح جشنواره قدردانی شد.

شبکه الکوثر روزانه دو ساعت برنامه ویژه برای کودکان و نوجوانان پخش می‌کند و کمتر از یک سال از ایجاد گروه کودک و نوجوان در این شبکه می‌گذرد.

شبکه جهانی الکوثر سال گذشته نیز در پنجمین جشنواره الغدیر نجف اشرف حضور داشت و جایزه‌ی بهترین اثر نمایشی برای سینمایی «فرار از کوفه» را کسب کرد.

انیمیشن "داستان سامرا" تولید مرکز پویانمایی صبا نیز در بخش بهترین درام جشنواره الغدیر رتبه اول را کسب کرد.

حسین سلطانی، کارگردان انیمیشن "داستان سامرا" در گفت‌وگویی گفت: این انیمیشن با نام داستان سامرا و در فرم انیمیشن‌های سه‌بعدی نزدیک به واقعی ساخته شده است، زمان این فیلم 75 دقیقه است.

موضوع داستان سامرا مساله تروریسم و مساله‌ای جهانی است که گریبان‌گیر ملت‌هاست. ریشه تروریسم در منطقه خاورمیانه ناشی از دخالت خارجی کشور‌های بزرگ است. بی‌تردید گروه‌های افراطی که هم اکنون در کشورهای منطقه علی‌الخصوص عراق دست به ترور و تخریب می‌زنند توسط کشورهای استعمارگر تقویت شده و بعضی دولت‌های منطقه‌ای نیز با توجه به رویکردهای خاص مذهبی از آن دفاع می‌کنند. آنچه می‌تواند ریشه تروریسم را بخشکاند بازگشت به درون و گذشته است که در آن رفتار پاک پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی سلام الله علیهم اجمعین الگو و سر مشق بوده است. اگر کسانی که در این عملیات‌ها شرکت می‌کنند بدانند که اقدام آنها به نفع چه کسی و به ضرر چه کسی است و کسانی که قربانی این وقایع هستند چه کسانی‌اند از خواب غفلت خود بیدار شده و دست از این گونه رفتارهای غیرانسانی می‌کشند.