به گزارش هنرآنلاین، پوستر بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران کاری از رضا ماهرنیا با طراحی انتزاعی و مفهومی اشاره تلویحی به شعار امسال یعنی "یادگار ماندگار" دارد.

خطوط متحدالمرکز در این پوستر نشان‌دهنده کاغذ و کتاب و نشر است. نقطه روشنی در مرکز پوستر وجود دارد که نگاه مخاطب را به آن جذب می‌کند و تداعی‌گر افق روشن و ادامه مسیر کتاب و کتاب‌خوانی است.

همچنین در بالای پوستر بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، المان قلم دیده می‌شود که جهت قلم به سمت نقطه روشن موجود در پوستر است و 20 خطوط جدا نیز در پوستر بیستمین دوره این رویداد را نمایش می‌دهد.

پوستر طراحی شده برای بیستمین دوره هفته کتاب تلفیقی از هنر مدرن و انتزاعی و خط نستعلیق است که استفاده از خط نستعلیق معیار ایرانی بودن آن را نشان می‌دهد.

در طراحی پوستر ساده و مینی‌مال رنگ در نگاه اول بافت کاغذ کهنه را نشان دهد و در نگاه عمیق‌تر به دلیل تقارن هفته کتاب و محرم از رنگ خاک و خون استفاده شده است.

این پوستر روز گذشته دوشنبه 15 آبان ماه در نشست خبری بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در حضور نمایندگان مطبوعات و خبرگزاری‌ها رونمایی شد.

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "یادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود.