بابک اطمینانی درگفت وگو با هنرآنلاین درباره نمایشگاه مشترک "فرا زمینی" گفت: وقتی حجم‌های مهسا کریمی‌زاده و شایا شهرستانی را دیدم متوجه زمینه‌های مشترکی شدم که بین آنها و نقاشی‌های من وجود دارند. ازاین‌ رو مصمم شدم با برگزاری این نمایشگاه سه‌ نفره گفتگوی هنرمندانه‌ای بین‌مان برقرارشود، تا طنین شگفتی‎های فرازمینی‌مان عمیق‌تر و گسترده‌ترشود.

وی افزود: با این که تفاوت های بسیاری میان آثار من با دو هنرمندی که با هم دراین نمایشگاه کارهایمان در کنار هم به نمایش گذاشته می شود؛ وجود دارد، اما ویژگی های مشترک بسیاری نیز میان ما است.

اطمینانی ادامه داد: به نوعی هریک ازما شیفتگی ویژه ای نسبت به مسائل خارج ازکره زمین ازجمله فضا، خلقت هستی، حیات و منشاء حیات داریم، ازاین رو همین دغدغه مشترک ما را به گرد هم جمع کرده است.

بابک اطمینانی که تاکنون درنمایشگاه های گروهی بسیاری شرکت کرده است، اما حضورش درنمایشگاه فرازمینی را اتفاق جدیدی درفعالیت هنری اش می دانم او می گوید: این برای نخستین باراست که من نقش نمایشگاه گردان را ایفا می کنم و در نمایشگاه گروهی که با یک ایده مشترک میان من و دو هنرمند دیگر شکل گرفته، حضورپیدا می کنم.

"فرا زمینی ها" دربرگیرنده نه اثر هنری سه نقاشی ازبابک اطمینانی، سه مجسمه ازشایا شهرستانی و سه مجسمه از مهسا کریمی زاده است.

به گفته اطمینانی دوهنرمندی که کارهایشان درکنارنقاشی های او در "فرازمینی ها" به نمایش گذاشته می شود؛ هنرمندان صاحب سبکی هستند که هر کدام تاکنون نمایشگاه های انفرادی متعددی برپا کرده اند.

اطمینانی در"فرازمینی ها" سه تابلواکرولیک برروی بوم ؛ یک تابلو دراندازه یک مترو85 سانتی متردریک مترو85 سانتی متر و دو تابلودراندازه یک متروپنجاه سانتی متردریک متروپنجاه سانتی متربه نمایش خواهد گذاشت.

نقاشی های "فرا زمینی"، بابک اطمینانی درشمارآخرین کارهای این هنرمند محسوب می شود و او برای نخستین بار است که این نقاشی ها را به نمایش می گذارد.

وی هنوز برای تابلوهایی که به "فرازمینی ها" می آورد، قیمت گذاری نکرده است.

به گفته اطمینانی نقاشی های این مجموعه او درادامه نقاشی های پیشین او است، اما اتفاقات کوچک رنگی دراین تابلوها رخ داده است.

اطمینانی درباره مجسمه های شایا شهرستانی گفت: شایا شهرستانی سه مجسمه دراندازه دو متر در دو متر با قطر 20 سانتی متر دراین نمایشگاه به نمایش می گذارد. ویژگی بارز مجسمه های او این است که بر روی دیوار نصب می شوند.

به گفته اطمینانی؛ مجسمه های مهسا کریمی زاده نیز برروی دیوار نصب می شوند.

بابک اطمینانی که تاکنون نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج از کشورنقاشی هایش را به نمایش گذاشته است؛ درباره انتشار کتاب نقاشی هایش گفت: من خیلی علاقمند هستم که کتاب نقاشی هایم را منتشرکنم اما ترجیح می دهم که برای این کار یک ناشر پیشقدم شود.

بابک اطمینانی متولد 1335 تهران است. او عضو شورای انتخاب و داوری ششمین بی‌ینال نقاشی تهران، مشاورکمیته داوری و آموزش انجمن نقاشان ایران بوده‌است و دردانشکده‌های هنرایرانی نقاشی تدریس می‌کند. او درنمایشگاه‌های فردی و گروهی زیادی ازجمله سومین دوسالانه نقاشی داکا بنگلادش و نمایشگاه نقاشان ایرانی مقیم آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا شرکت کرده است. او جایزه اول و لوح تقدیر چهارمین دوسالانه نقاشی جهان اسلام در سال ۱۳۸۵ را دریافت کرده‌است. او نخستین نمایشگاه اش را در 28 سالگی در آمریکا برپا کرده است. سبک کاری او به دوره های مختلفی تقسیم می شود.

"فرازمینی‌ها˝ عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی‌های بابک اطمینانی و مجسمه‌های شایا شهرستانی و مهسا کریمی‌زاده است که با انتخاب و گردآوری بابک اطمینانی از 19 آبان ماه تا اول آذرماه در گالری آن برپا می‌شود.