اصغر امیرنیا، سرپرست اداره کل هنرهای تجسمی درباره طرح "گالری‌های نمونه نگار استان‌ها" به خبرنگار هنرآنلاین توضیح داد: این گالری‌ها همزمان به صورت مجازی هم دنبال می‌شوند. به نحوی که هر استان یک گالری دائمی فروش آثار هنری برپا می‌کند و اطلاعات این گالری در نرم افزار بانک اطلاعاتی تجسمی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با استفاده از این نرم افزار، اطلاعات گالری‌ها یک جا جمع آوری می‌شود و هر استان می‌تواند در این نرم افزار که بر روی سایت انجمن قرار می‌گیرد، اطلاعات گالری نمونه نگار استان دیگر را مشاهده و هر اثر را انتخاب و خریداری کند.

امیرنیا بیان کرد: برای اجرای این طرح در استان‌ها، هر استان باید ابتدا اعلام آمادگی خود را اعلام کند. سپس کارشناسانی را از سوی موسسه هنرهای تجسمی به استان یاد شده اعزام می‌کنیم و از نظر مکان و امکانات و غیره بررسی می‌شود که استان مورد نظر قابلیت برگزاری این نمایشگاه دائمی را دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: پس از آن، تعدادی از هنرمندان استانی برای شرکت در این طرح انتخاب می‌شوند و چند تن از هنرمندانی که مرکز هنرهای تجسمی اعلام می‌کند هم در طرح شرکت در این گالری قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، قیمت آثاری که در این گالری‌ها به نمایش گذاشته می‌شود را در دو دسته بالای یک میلیون تومان و آثار زیر یک میلیون تومان اعلام کرد.

وی تاکید کرد، با استفاده از نرم افزار مجازی اکسپو، اطلاعات هر گالری در هر استان، برای همه مردم قابل رویت است.

اصغر امیرنیا در آخر به ابلاغیه این حکم به تمامی استان‌ها اشاره کرد و گفت: این حکم به اداره ارشاد تمام استان‌ها ابلاغ شده است و قبل از آن هم در جلسه ای که در اردبیل برگزار شد، به صورت شفاهی به تمام مدیرکل‌های استان‌ها توضیح داده شده است.

انتهای پیام/38