واحد خاکدان، هنرمند نقاش در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: جمعه 19 آبان ماه نمایشگاه یک روز در بهشت را درگالری ماه به تماشا می‌گذارم. در این نمایشگاه 40 تابلو با تم همیشگی‌ام، یعنی ناپایداری اشیا، انسان ها و مکان ها را کار کرده‌ام.

وی که آخرین نمایشگاهش را در سال 88 به نمایش گذاشته بود درباره این وقفه سه ساله گفت: با توجه به اینکه مجموعه جدیدم زمان و انرژی بسیاری از من گرفت فرصت برگزاری نمایشگاه را در سال های اخیر نداشته‌ام و با گذشت سه سال این آثار را برای نمایش آماده کرده‌ام.

خاکدان با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه های گذشته‌اش اندازه کوچک آثار است اظهار کرد: در 40 سال گذشته تمام آثاری که در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برگزار کرده‌ام روی بوم‌های بزرگ کار شده است. اما آماده کردن این آثار در اندازه‌های کوچک داستان متفاوتی دارد. ابتدا قصد داشتم آثارم را روی ابعاد کوچک به عنوان طرح اولیه کار کنم اما به مرور زمان این تابلوها به کار تمام شده تبدیل شدند و وقتی 8 تابلوی اول را تمام کردم آثار خیلی به دلم نشست در نتیجه تصمیم گرفتم این کار را ادامه دهم و در مجموعه سیلیکوی 8 تایی دیگر هم طراحی کردم که در این نمایشگاه روی دیوار می‌رود.

وی درباره ویژگی آثار در ابعاد کوچک نسبت به ابعاد بزرگ گفت: تجربه‌ای که من از این کار به دست آورده‌ام این است که وقتی کاری را در ابعاد کوچک انجام می‌دهم هیچ ترسی بابت خراب شدن کار ندارم و به راحتی می‌توانم کاغذ را دور بیندازم. از این رو هنرمد به راحتی احساس خود را روی کاغذ می‌آورد از طرف دیگر نقاشی در ابعاد کوچک همواره برای کارهای بزرگ الگوی خوبی است.

خاکدان همچنین از رونمایی کتاب هنرمندان معاصر ایران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه از کتابی با عنوان هنرمندان معاصر ایران رونمایی می‌شود. این کتاب که از طرف نشر پیکره منتشر شده است به بررسی فعالیت ها و آثارم در 40 سال گذشته پرداخته است.

نمایشگاه یک روز در بهشت از 19 آبان ماه تا 7 آذرماه در گالری ماه واقع در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره 26 قرار دارد.

انتهای پیام/31/34