حجت امانی نمایشگاه گردان نمایشگاه هنرمندان تجسمی ایران در لیتوانی درگفت وگو با هنرآنلاین گفت: درادامه همکاری هنری ایران با کشورلیتوانی، نخستین نمایشگاه هنرمندان تجسمی ایران اواسط اردیبهشت ماه به مدت یک ماه دردو شهر"کیلایپرا" و "کانو لیتوانیا" با حضور هشت هنرمند تجسمی ایران برگزارمی شود.

به گفته او نمایشگاه گردانی این نمایشگاه توسط "حجت امانی" و "ایگناس کازکویچ" انجام می‌شود وانتخاب آثار در دو مرحله انجام خواهد شد که انتخاب نهایی توسط "ایگناس کازکویچ" انجام می‌شود.

امانی با بیان این مطلب که استقبال از فراخوان نخستین نمایشگاه هنرمندان ایرانی درلیتوانی بسیار خوب بود، گفت: پس ازاعلام فراخوان قریب به 100 هنرمند با ارسال تصاویر و مشخصات آثارشان درمرحله نخست داوری شرکت داده شدند که پس از بررسی‌هایی که توسط من صورت گرفت 19 هنرمند به مرحله دوم این نمایشگاه راه یافته اند و داوری‌های نهایی این نمایشگاه توسط ایگناس کازکویچ انجام خواهد که از میان 19 هنرمند آثار هشت هنرمند را انتخاب خواهند شد.

به گفته امانی؛ بیشترآثاری که پس ازانتشار فراخوان به دست من رسید؛ خوشنویسی و نقاشی خط بود اما چون هدف اصلی و عمده این نمایشگاه معرفی هنرتجسمی جوان ایران است، درانتخاب های نخستین سعی کردم که ازتمام شاخه‌های تجسمی بهترین آثار ارسال شده را برگزینم تا نمایشگاه خوبی ازهنرتجسمی ایران درلیتوانی برپا شود.

امانی ادامه داد:همچنین قصد داریم برای این که به اقتصاد هنر کمکی کرده باشیم شرایط فروش آثار ارائه شده دراین نمایشگاه را نیز فراهم کنیم.

به گفته امانی؛ همچنین درحاشیه برگزاری این جشنواره چندین کارگاه با حضورهنرمندان شرکت کننده دراین نمایشگاه برپا خواهد شد.

آساره عکاشه، امین باقری، مینا محسنی، کیانا غیابی، جانان نوذری، مجید عباسی فراهانی، سعید عباسی، محمود نورایی، آزاده سهرابی، هما بذرافشان، هومن اکبریان، شادی نویانی، علی احمدی، پریسا صحاف زاده،مه نور مالکی پور، پیمان شفیع زاده، امیرحسین بیانی، سلیمان میری، نرگس شایق، محمد سررشته، نگاراورنگ، ابووفا حسینی هنرمندانی هستند که آثارشان به مرحله دوم داوری راه پیدا کرد.

با توجه به این که کشورلیتوانی کشور شعر و ادب است "مریم آموسا" به عنوان تنها شاعر ایرانی است که دراین سفر حضورخواهد داشت و با شاعران لیتوانی دیدار و گفت وگو خواهد داشت.

نمایشگاه هنرمندان ایران به مدت یک ماه درلیتوانی برپا خواهد شد و هشت هنرمندی که آثارشان دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، به مدت یک هفته به لیتوانی سفر خواهند کرد.

پیشتر حجت امانی آثارخود را دریک نمایشگاه گروهی با عنوان سه جهان در یک جا که با حضور ایران، لیتوانیا و انگلیس در لیتوانیا برگزار شده بود به نمایش گذاشت و پس از آن برای نخستین بار نمایشگاهی چیدمانی از آثار سه هنرمند لیتوانی با عنوان "خودآیی" درگالری خیال نو موسسه صبا برگزار شد.

انتهای پیام/31