صغری اسدی، مدرس دانشکده شریعتی درباره تاثیر اجرای نمایشگاه "مانتو و پوشش سر" به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: حرکت هایی نظیر این نمایشگاه بسیار خوب است چرا که باعث حرکت و تکاپو فعالان این حوزه می شود.

وی در ادامه افزود: طی چند ماه اخیر شاهد تلاش و فعالیت دانشجویان برای ارسال آثار بوده ام به نحوی که احساس می کنم به واسطه این برنامه ها رقابت و انگیزه خاصی برای بهتر بودن و مطرح شدن در این عرصه برای طراحان ایجاد شده است.

مدرس دانشکده شریعتی تاکید کرد: مساله اینجاست که این حوزه تا امروز خالی بوده و امروز اجرای چنین برنامه هایی گام موثری برای فعال شدن طراحان است.

اسدی درباره نحوی اجرای بهتر این نمایشگاه اظهار کرد: اگر بخواهیم ساماندهی حوزه پوشاک را به صورت ریشه ای و مستمر دنبال کنیم باید به مساله دقیقتر و با عمق بیشتری توجه کنیم.

وی تاکید کرد: استفاده از متخصصین در حوزه طراحی و تولید پوشاک می تواند در کنار نظارت متعادل باعی شود که کارها روند بهتری بیابند چرا که متاسفانه تا قبل از اقدامات اخیر اغلب فعالیت ها مدیر محور بود و پس از تغییرات دنبال نمی شد لذا باید این روند را بر اساس جریان یابی آن دنبال کنیم و از محدود شدن به سیاست مدیران آن را خارج کنیم.

مدرس دانشکده شریعتی اظهار کرد: مساله داوری در جشنواره ها یا نمایشگاه بسیار مهم است چرا که می تواند باعث ایجاد رغبت و تشویق طراحان و یا دلزدگی شود بنابراین داوری خوب و تخصصی در نحوه برداشت از این مساله برای سال های بعد بسیار مهم و موثر است.

اسدی توضیح داد: ارزیابی دقیق آثار برای اجرای کارها در بخش تولید انبوه بسیار ضروری است چرا که مساله تولید انبوه مربوط به یک یا دو نفر نیست و محدوده گسترده ای از افراد را شامل می شود لذا باید به موارد فنی نظیر سایز بندی، دوخت و ... توجه داشت و نظر کارشناسی را بر آنان اعمال کرد در غیر اینصورت نمی توان جوابگوی حجم وسیع جامعه بود.

وی ادامه داد: توجه بر روی رنگ آثار باعث ایجاد تغییرات اساسی در جامعه می شود چرا که امروز بیشتر گرایشات مردم ما به رنگ های تیره است که چندان جذابیتی از نظر زیبایی شناسی ندارد ضمن اینکه از نگاه روانشناسی نیز تاثیرات مثبتی به همراه ندارد.

مدرس دانشکده شریعتی اعلام کرد: باید رنگ ها و طرح ها را همسو پیش برد به نحوی که بتوانیم مانع استفاده زننده از رنگ ها شویم و این مساله را به صورتی زیبا و عمومی ارائه دهیم.

اسدی بیان کرد: برندسازی در حوزه بنیاد ملی مد ولباس بسیار عالی است اینکه تعدادی از طرح ها با حمایت این بخش به تولید انبوه برسند و مردم با اعتماد به خرید بپردازند عالی است.

وی افزود: برند سازی در تمام دنیا مهم است به نحوی که صاحبان برند علاوه بر استفاده از منافع مالی آن به آن افتخار نیز می کنند.

مدرس دانشکده شریعتی گفت: برندسازی مستلزم این است که بتوانیم کیفیت و طراحی را در یک راستا پیش ببریم به این معنا که طرح و مسائل فنی کار دارای کیفیت یکسانی باشند و مشتری با اطمینان از این بخش جذب کار شود چرا که این مساله مهمترین اصل تمایز برند از سایر بخش ها است.

انتهای پیام/61