به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم نیاکوثری، ضمن تشریح اثرگذاری تعزیه بر ماندگاری موسیقی ایرانی و تاریخ تعزیه در ایران؛ انواع تعزیه و عناصر آن را برشمرد و در پایان نیز خود قطعاتی را با سازهای سه تار و سنتور نواخت و گوشه‌هایی از آوازهای شبیه خوانی را برای حضار خواند که مورد تشویق تماشاچیان واقع شد .

سعید نیاکوثری متولد سال 1340 موسیقی را از سال 1352 شروع کرد. سنتور را نزد استاد پرویز مشکاتیان و سه تار را نزد استاد جلال ذوالفنون فرا گرفت. وی در سال 1376 پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی با درجه دکترا از دانشگاه شیراز، کانون فرهنگی هنری صبا را نخستین آموزشگاه موسیقی پس از انقلاب بنا نهاد.

برخی از عناوین و افتخارات دکتر نیاکوثری می‌توان به دریافت لوح زرین جشنواره بین‌المللی فجر و عنوان نخست برترین سنتور نواز کشور در سال 1371،تنها دارنده پرچم افتخار از دانشگاه شیراز در سال 1384،اجرای زنده و موفق به دعوت تلویزیون و مجامع فرهنگی در سراسر اروپا،کسب مدال برنز جشنواره بین‌المللی ولز انگلستان در سال 2003 و غیره اشاره کرد.

این همایش با استقبال کم نظیر شرکت کنندگان و مردم خونگرم و هنردوست امیدیه توسط دفتر موسیقی، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شد.

انتهای پیام/38