به گزارش هنرآنلاین، جشنواره "نقاشی قرآنی" از سری جشنواره‌های "آیات" 21 آبان 1391 در استان ایلام برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 10 آبان 1391 به دبیرخانه جشنواره به نشانی ایلام، انتهای خیابان پیروزی، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام، دفتر هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان ایلام ارسال کنند.

همچنین داوری اولیه جشنواره 17 آبان‌ماه، داوری نهایی 20 آبان‌ماه و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز 21 آبان‌ماه 1391 برگزار می‌شود.

* موضوع جشنواره "انسان از منظر قرآن" و "قرآن کتاب بیداری" دو موضوع جشنواره است که به صورت نمایشگاه و مسابقه برگزار می‌شود، همچنین سوره‌های "الإنسان" و "العصر" با استفاده از تفسیر المیزان، تفسیر نمونه و کتاب انسان در قرآن شهید مطهری منابع این جشنواره است.

* شرایط آثار مضامین آثار باید بر مبنای محورهای فرهنگی ارائه شده جشنواره و با اتکا بر تجربیات آزاد هنرمندان باشد، روش‌های اجرایی آثار هنری آزاد است، اندازه ضلع کوچک آثار حداقل 50 و ضلع بزرگ 70 سانتی‌متر باشد، هر هنرمند می‌‌تواند حداکثر با ارائه 3 اثر در جشنواره شرکت کند، تصاویر آثار باید با کیفیت مطلوب جهت تائید هیئت دواران به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

* جوایز جشنواره به نفرات اول، دوم و سوم این جشنواره به ترتیب علاوه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، مبلغ یک میلیون و 500 هزار، یک میلیون و 200 هزار و یک میلیون ریال جایزه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اهدا خواهد شد. همچنین جوایز ریالی مشابه بعلاوه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس نیز از سوی معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نفرات مذکور اهدا خواهد شد.

* اهداف جشنواره شناسایی نیروهای قرآنی هنرمند و استفاده از شیوه‌های جدید و کارآمد هنری در موضوعات قرآنی، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و ارائه معانی متعالی قرآنی از طریق هنر نقاشی، افزایش علاقه‌مندی آحاد جامعه به منظور توسعه و ترویج معارف قرآنی، زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط هنرمندان با مفاهیم قرآنی، تبلیغ و نشر مفاهیم قرآنی با استفاده از زبان هنر از اهداف این جشنواره است.

شرکت در جشنواره ملی قرآنی "آیات" برای رده‌های مختلف سنی آزاد است، همچنین بخش اصلی جشنواره در دو مرحله‌ انتخاب اولیه، بر اساس تصاویر ارسالی و انتخاب نهایی بر اساس آثار تولید شده برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام، تکمیل فرم و ارسال تصویر آثار به پایگاه اطلاع‌رسانی www.quranfestival.ir،بخش ثبت‌نام مراجعه کنند.

به تمامی شرکت‌کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه‌ یابد، گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد شد.

استفاده از آثار نمایشگاه برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی، بانک اطلاعاتی و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزار‌کنندگان مجاز است.

انتهای پیام/