به گزارش فرهنگ و ادب هنرآنلاین، علی اسماعیلی در جمع مدیران موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از حمایت جدی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای رفع مشکلات و موانع پیش روی کارخانجات کاغذسازی داخلی خبر داد و گفت کارگروه ساماندهی کاغذ باید با شناسایی مشکلات و موانع پیش روی کارخانجات کاغذسازی داخلی نسبت به ارائه راهکارهای مناسب برای حل این موضوع اقدام کند .

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی خواستار توجه و اهتمام جدی سایر وزارتخانه ها و سازمانهای مرتبط نسبت به شناسایی مشکلات پیش روی کارخانجات کاغذسازی داخلی و تلاش برای رفع مشکلات آنها شد .

اسماعیلی با تاکید براینکه در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه داخلی باید از همه ظرفیت داخلی بهره برد. ادامه داد : خودباوری و بهره بردن ازظرفیت های داخلی و اعتقاد به روحیه جهادی در شرایط خاص همیشه لازمه پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها بوده است .

وی در بخش دیگری از سخنانش ،حل مشکلات کارخانجات کاغذسازی داخلی را مهمترین مسئله در تامین کاغذ مورد نیاز کشورعنوان کرد ه است و اعلام کرد : ما قدرت تامین کاغذ مورد نیاز کشور را داریم و باید با همت همه دستگاه های ذیربط بویژه وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی برنامه ریزی درستی برای حل این مسئله در کوتاه مدت و بلندمدت انجام دهیم .

قرار است به زودی جلسه ای کارگروه ساماندهی کاغذ با مدیران کارخانجات داخلی کاغذ سازی به منظور طرح مسایل و مشکلات کارخانه ها و بررسی راه کارهای لازم تشکیل شود.