به گزارش هنرآنلاین، ناصر آویژه اظهار کرد: امسال گروه‌های حرفه‌ای بیشتری نسبت به دوره‌های قبل در جشنواره حضور دارند. به اعتقاد من در طی این سال‌ها هنرمندان در جشنواره تئاتر کودک نمایش‌های برتر را دیدند و تلاش کردند آثار خود را به سطح بالایی برسانند. وی گفت: تلاش گروه‌ها سهم عمده‌ای در بالا رفتن کیفیت نمایش‌ها دارد. وگرنه مدیران نمی‌توانند چیزی را به گروه‌ها تزریق و تحمیل کنند.

عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان افزود: این خود گروه‌های نمایشی بودند که نیاز به بهتر کردن آثار خود را حس کردند. گروه‌های شهرستانی‌ هم امسال کار خود را به استانداردهای کیفی رساندند حتی می‌توانم بگویم تعدادی از آنها از استاندارد هم بالاتر بودند.

وی با اشاره به اینکه بین تعداد نمایش‌های کودک و نوجوان تعادل برقرار شده است، تأکید کرد: ما سعی کردیم بین نمایش‌های کودک و بزرگسال تعادل برقرار کنیم. تعداد نمایش‌های کودک بیشتر بود، بعضی از نمایش‌ها را در گروه کودک قرار گرفته بودند که در بازبینی متوجه شدیم مربوط به گروه بزرگسال است و آنها را جابجا کردیم تا در تعداد نمایش‌های هر دو گروه به تعادل برسیم. اما برای اینکه به نتیجه مطلوب برسیم باید بتوانیم مخاطبان کودک و نوجوان را هم جدا کنیم تا آنها به تماشای نمایش‌های مخصوص گروه سنی خود بنشینند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 22 مهر ماه در استان همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/