رمضانعلی حیدری خلیلی، مشاور برنامه‌ریزی و نظارت معاونت هنری درباره مصوبه کارگروه استانی به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: به منظور فراگیر شدن فعالیت‌های کارگروه در سطح کشور به یقین باید از ظرفیت استان‌ها بهره مند شویم تا بتوانیم کارگروه های استانی را با زیر مجموعه دستگاه هایی که در آن عضو هستند در سطح استان شکل دهیم.

وی در ادامه افزود: در واقع به دنبال این هستیم که از طریق کارگروه های استانی به پیگیری، هماهنگی و نظارت بر مصوبات کارگروه در سطح کلان بپردازیم.

مشاور برنامه ریزی نظارت معاونت هنری تاکید کرد: اساسا معتقدیم که وظیفه کارگروه در استان باید توسط بخش استانی انجام شود.

حیدری خلیلی در پاسخ به این سوال که اعضای کارگروه استانی چه کسانی هستند بیان کرد:: مبتنی بر آیین نامه تشکیل کارگروه های استانی قرار شد که علاوه براداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، معاون برنامه ریزی استانداری، نمایندگان تام الاختیارآموزش و پرورش و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشته باشند ضمن اینکه یک نفر از نمایندگان مجلس نیز با معرفی مجمع نمایندگان استان در این کارگروه حضور خواهند داشت.

وی افزود: در کنار مسئولان دولتی یک نماینده از فعالان عرصه طراحی و یک فعال پوشاک در سطح استان، مجموعه ای هستند که اعضاء کارگروه استان را تشکیل می دهند. امیدواریم این کارگروه جایگاهی برای پیشبرد کارها و فراگیری فعالیت های مد و لباس که به موجب قانون انجام شده است، باشد.

مشاور برنامه‌ریزی و نظارت معاونت هنری درباره زمان شروع کارگروه های استانی گفت: در آینده نزدیک گردهمایی توجیهی با نمایندگان استان ها در تهران خواهیم داشت تا به اصل رسالت کارگروه استانی، مبتنی بر ابلاغ آیین نامه ای که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد، آگاه شوند. در واقع فعالیت کارگروه ها به صورت جدی پس از این جلسه توجیهی آغاز می شود.

حیدری خلیلی در پاسخ به این سوال که نوع همکاری کارگروه های استانی با برنامه های نمایشگاه های بنیاد در تهران چگونه است بیان کرد: قاعدتا استان ها همزمان با برگزاری جشنواره های مهم ما به اجرای برنامه می پردازند.

وی درباره طرح نمایشگاه های دائمی در سطح استان ها گفت: نمایشگاه های دائمی نیز طرحی است که امیدواریم به طبع آن توسط معاون هنری وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرعامل کل استان ابلاغ شود تا با حمایت کارگروه، مدیران استانی که فضای کافی را برای این کار دارند، اقدام به برپایی نمایشگاه های دائمی کنند.

مشاور برنامه‌ریزی و نظارت معاونت هنری در پاسخ به این سوال که کارگروه های استانی تا چه حد می توانند تغییرات لازم بر اساس فرهنگ بومی شهر را بر روی لباس اعمال کنند اظهار کرد: پیشنهادات مربوط به طرح ها از سطح استان برای کارگروه ارسال می شود که پس از تصویب کمیسیون ماده 4 به حالت اجرایی گذاشته می شود.

حیدری خلیلی ادامه داد: قطعا در ارائه تولیدات از ظرفیت های بومی و فرهنگی استان ها به عنوان رنگین کمان فرهنگ بومی ایران استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: از متخصصان استانی برای اعمال این تغییرات بومی در این بخش بهره خواهیم برد ضمن اینکه بانک اطلاعاتی طراحان و فعالان عرصه مد ولباس استان ها یکی از ظرفیت هایی است که ما را می تواند به آینده امیدوار کند.

انتهای پیام/61