به گزارش هنرآنلاین، در آئین اختتامیه این جشنواره که در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و با حضور مسئولان، مداحان، شعرا و شرکت کنندگان از استان‌های مختلف با شور و حرارت خاص برگزار شد و بیش از دو ساعت به طول انجامید از دو آلبوم صوتی آستان شوق و لطیف‌تر از باران برگزیده مداحی مداحان جشنواره‌های گذشته رونمائی شد و سه عنوان کتاب نیز با عنوان شوق وصال، حضرت باران و پرنیان شد پرده برداشته شد.

* در این جشنواره که همزمان با دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف تجلیل از مداحان هشت سال دفاع مقدس و برگزیدگان جشنواره شعر و پیامک رضوی برگزار شد دقایقی قاسم رفعتی مداح اهل بیت از تهران در رسای امام رضا(ع) مداحی کرده و در حالی که در عشق امام رضا(ع) اشک می‌ریخت حاضران جلسه را تحت تاثیر قرار داد.

* در ادامه این جلسه زمانی که مجری برنامه خبر از ورود سلیم موذن‌زاده در این آئین داد گوشه‌ای از مداحی او به زبان انگلیسی در دوره‌های گذشته این جشنواره پخش شد که با تعجب از شرکت‌کنندگان و شور و شعف آنها روبرو شد.

* در ادامه پخش کلیپ سلیم‌موذن‌زاده با تشویق ویژه حاضران به روی سن رفت و در حالی که به احساسات حاضران جلسه پاسخ می‌داد دقایقی از اوضاع و احوال شعر و مداحی گلایه کرد و رهنمودهائی را نیز به هم‌صنفی‌های خود ارائه نمود.

* سلیم موذن‌زاده مداح شهیر عالم اسلام که در این مراسم به صورت ویژه تجلیل شد حدود 45 دقیقه به زبان فارسی، عربی و آذری اشعاری را در مدح ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) قرائت کرد.

رثای پیامبر اعظم(ص) در اوج هیجان

سلیم‌موذن‌زاده در یک ابتکار جالب در محکومیت حرکت اخیر استکبار جهانی در اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) دقایقی از مداحی خود را به رثای خاتم‌النبیین نبی مکرم اسلام اختصاص داد و در حالی که اشعار زیبای او را حاضران تکرار می‌کردند فضای مجلس به نام نبی مکرم اسلام آکنده شد و همه یک‌صدا لبیک یا رسول‌الله سر دادند.

* در این مراسم معنوی و ارزشی که حتی سالن فوقانی مجتمع نیز پر از حاضران و جمعیت مشتاق بود سلیم‌موذن‌زاده همچنین اشعاری در رثای امام رضا(ع) و بارگاه قدسی آن حضرت قرائت کرد.

انتهای پیام/