به گزارش هنرآنلاین، نشست هم اندیشی انجمن خوش‌نویسی طلاب کشور با حضور حجت الاسلام کمساری رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و حجج ‌اسلام کشفی، سرور، محمودیان و شفیعی مازندرانی از اساتید بنام حوزه در عرصه خوش‌نویسی برگزار شد.

زین‌العابدین اسماعیلی رئیس انجمن طلاب خوش‌نویس کشور در این نشست با اشاره به موافقت طلاب هنرمند با افتتاح این انجمن بیان کرد: این انجمن در اواخر سال 1390 و بعد از تشکیل مجمع برگزار شد.

وی در ادامه در ارتباط با اعضای هیئت مدیره این انجمن گفت: در حال حاضر هفت نفر در این انجمن به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره مشغول فعالیت هستند.

استاد برجسته خوش‌نویسی کشور، با اشاره به اینکه تمام اعضای این انجمن از برترین هنرمندان خوش‌نویس کشور هستند، بیان کرد: به این دلیل که هر طلبه مشتاق به عضویت در این انجمن باید گواهی ممتازی را از انجمن خوش‌نویسان دریافت کرده باشد، تعداد اعضای این انجمن محدود به 60 نفر است.

محمدرضا شاه‌نظر دبیر نخستین نمایشگاه طلاب خوش‌نویس کشور در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در مهر ماه گفت: این نمایشگاه از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که مهم‌ترین ویژگی آن استفاده از آثار برترین اساتید طلبه خوش‌نویس کشور است.

وی با اشاره به حضور طلاب در سطوح عالی خوش‌نویسی کشور گفت: ما در هر رشته‌ای از هنر خوش‌نویسی که نگاه کنیم، اساتید برجسته‌ای از میان طلاب مشغول فعالیت هستند.

دبیر نخستین نمایشگاه طلاب خوش‌نویس کشور سطح آثار این نمایشگاه را متوسط به بالا دانست و گفت: در این نمایشگاه بیش از 90 درصد آثار را از آثار برترین اساتید کشور انتخاب کرده و سعی کردیم آثار انتخاب شده برای نمایشگاه در بهترین کیفیت ممکن باشند.

وی در ادامه در ارتباط با توانایی هنرمندان خوش‌نویس طلبه در سراسر کشور نسبت به استفاده از هنر خوش‌نویسی در فعالیت‌های گوناگون گفت: این برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است که طلاب ما در برخی از رشته‌های هنری خوش‌نویسی واقعاً به عنوان استاد عالی مطرح هستند.

وحید فولاد زاده دبیر انجمن طلاب خوش‌نویس کشور سخنران دیگر این نشست بود که با اشاره به فراموش شدن تعداد زیادی از انواع خطوط عنوان کرد: ما با سفارش به اساتید برجسته خوش‌نویسی این خطوط را احیا می‌کنیم.

استاد برجسته خوش‌نویسی کشور با اشاره به اینکه از دیگر اهداف این نمایشگاه احیای خطوط قدیمی است که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفت: ما در این نمایشگاه آثاری را از هنرمندان مختلف در زمینه‌های خطوطی که هم اکنون به دست فراموشی سپرده شده است انتخاب کرده‌ایم.

وی افزود: از جمله این خطوط می‌توان به خط تحریری اشاره کرد. این خط سال‌هاست که به دست فراموشی سپرده شده است اما ما در این نمایشگاه سفارش‌هایی به اساتید برجسته‌ای که نسبت به این خط آشنایی دارند داده‌ایم و نتیجه کار را در نمایشگاه به نمایش خواهیم گذاشت.

فولاد زاده در این نشست از برگزاری نخستین نمایشگاه آثار طلاب خوش‌نویس کشور از هشت تا 13 مهر ماه در قم خبر داد.

انتهای پیام/