به گزارش هنرآنلاین، "راهکارهای نقره‌ای" با بازی "رابرت دنیرو"، "بردلی کوپر" و "جنیفر لاورنس" که با اقتباس از رمانی به قلم "متیو کوییک" ساخته شده، برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال تورنتو شد.

این فیلم روایتگر زندگی یک معلم است که پس از گذراندن یک دوره بیماری در یک موسسه روانی تصمیم می‌گیرد برای دیدن خانواده‌اش و آشتی با همسر سابق خود به شهرش بازگردد، اما اشنایی او با یک دختری مرموز باعث تغییرات اساسی در دیدگاه‌های او و زندگی‌اش می‌شود که...

بنابر این گزارش، فیلم سینمایی "هفت بیمار روانی" ساخته "مارتین مک‌دونا" هم جایزه بهترین فیلم نیمه شب از نگاه تماشاگران سی‌وهفتمین دوره فستیوال فیلم تورنتو را به خود اختصاص داد.

مستند "مصنوعی" ساخته "بارتولومیو" جایزه فیلم منتخب تماشاگران در بخش مستند را برد و "توفان‌سواران" ساخته "کریستوفر نیلیس" و "جاستین مک‌میلان" و فیلم "انقلاب" ساخته "راب استیوارت" دومین و سومین فیلم برگزیده این بخش شناخته شدند.

به نوشته ورایتی، "براندون کراننبرگ" کارگردان "ضد ویروس" و "جیسون باکستون" کارگردان "پرنده سیاه" بطور مشترک جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی کانادایی این دوره از فستیوال فیلم تورنتو را به خود اختصاص دادند.

"سرزمین امید" به کارگردانی "کیبو نو کانی" از ژاپن هم جایزه بهترین فیلم آسیایی را دریافت کرد.

گفتنی است، فستیوال فیلم تورنتو برخلاف اکثر فستیوال‌های سینمایی بخش مسابقه و هیئت داوری ندارد و برگزیدگان خود را از طریق آرای تماشاگران انتخاب می‌کند.