به گزارش هنر آنلاین،‌ "شفیع آقامحمدیان" دبیر هفتمین جشنواره فیلم مستند و فیلمنامه رضوی در پیامی به این جشنواره نوشت: تصویر کردن فرهنگ رضوی در قالب آثار مستند و عبرت‌آموز، باعث دلگرمی و آرامش خاطر بیشتر مسلمانان خواهد شد.

متن کامل این پیام در ادامه می‌آید:

حقیقت این است که موضوع‌ها و مضمون‌های فراوانی درباره امام رضا(ع) و مرقد ایشان در مشهد می‌توان انتخاب کرد و آن‌ها را به تصویر کشید. به عنوان نمونه تاریخی جسارت قزاقان امپراطوری روس به بارگاه حضرت رضا(ع) به آنجا انجامید که هیچ کدام از نفرات آن گروه، زنده از ایران خارج نشدند.

واقعه بزرگ کشتار زائران امام رضا(ع) در دوران رضاخان و در مسجد گوهرشاد برای صادر کنندگان فرمان و مجریان آن نیز جز خفت و ذلت و و نابودی حاصلی نداشت؛ حتی در مقطع پس از انقلاب، انفجار بمبی که در حرم امام رضا(ع) اتفاق افتاد و باعث شهادت زائران ایرانی و غیر ایرانی حرم گردید، برای سازمان منافقین و عامل بمب‌گذار حاصلی نداشت، چون به فاصله کوتاهی توسط سربازان گمنام امام‌ زمان(ع) دستگیر و به خاطر زخمی که بر اثر تیراندازی برداشته بود، به درک واصل شد.

این اشاره به جسارت کنندگان به بارگاه ملکوتی آن حضرت به این دلیل است که باید حریم اهل بیت و ائمه(ع) حفظ شود. به هر صورت تصویر کردن فرهنگ رضوی در قالب آثار مستند هم در وجه منفی و عبرت‌آموز آن و هم در وجه مثبت و سازنده آن، باعث دلگرمی و آرامش خاطر بیشتر مسلمانان و زائران خواهد شد. امیدوارم همه دست‌اندرکاران و مستندسازان و مدیران و پشتیبانان این مسیر نورانی و مبارک، موفق باشند و بتوانند دین خود را نسبت به این گنجینه بی‌بدیل ایران و جهان اسلام در قالب تصاویر دلنشین ادا نمایند.

هفتمین جشنواره فیلم مستند و فیلمنامه رضوی، از عصر فردا (دوشنبه 27 شهریور‌ماه) در سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آغار به کار خواهد کرد.

پایان پیام/