به گزارش هنرآنلاین لامعی در این مجموعه 50 عکس ارائه کرده است که بخشی از آنها در حال و هوای خود جمعه بازار گرفته شده و بخش دیگر بر روی دست‌های فروشندگان و خریداران متمرکز است و با چیدمانی تقریبا مجزا در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

سعید رفیعـی منفرد در یادداشتی با عنوان «جمعـه بـازار، جزیـره سرگردانی مـا» درباره این مجموعه نوشته است:« دستی با تـحکم کالایی را نشانه گرفته است. دو لاله پایه بلنـد بلورین از دل تاریخ قد برافراشته اند تا بیش و پیش از انسان معاصر در برابر چشمان ما قرار گیرند و پیراهن‌های مردانه با دهان‌های باز در صف انتظار برای تن آرایی اند .

بازارهای هفتگی در ایران کارکردی اغلب اقتصادی دارند و محلی برای عرضه محصولات تولیدکنندگانی هستند که امکان لازم برای تدارک فضای فروش محصولاتشان را ندارند.

جمعه بـازار تهران حکایتی دیگر دارد؛ جمعه بازار تهران، کش‌آمده از دیروز ماست به امروزمان، جایی‌ است برای پرسه زدن میان خرده فرهنگ‌های ایرانی، مکانی برای خودنـمایی تضادها و تفاوتها.

جمعـه بـازار جزیـره سرگردانی مـاست، سرشار از بنجلها و کپی‌های ناشیانه و آثاری گاه اصیـل .

مجموعه آثار علی لامعی نیز نگاهی دارد به این پدیده بازیافت شده شهری. این آثار دربردارنده همان تنوعی است که در جمعه بازار سراغ داریم ، آثاری که گاه لـحنی مستند و اجتماعی به خود می‌گیرند وگزندگی واقعیت را ملموس می‌کنند و گاه جنبه‌های بصری آنها تقویت شده و به مسائل فرم و رنگ می‌پردازند .

علی لامعی متولد پنجم مهرماه سال 1362 در تهران است و سال 1384 از دانشگاه فنی انقلاب اسلامی تهران، انستیتو رسانه‌ها در رشته گرافیک با ارائه پایان نامه‌ای تـحت عنوان «تـجلی هنــــر در بناهای تهــران» فارغ‌التحصیل شده است.

لامعی از سال 79 با فضای عکاسی صنعتی-تبلیغاتی آشنا شده و رفته رفته با نور و ثبت لـحظه‌ها ارتباط برقرار کرد تا اینکه سال 84 عکاسی را به عنوان حرفه اصلی خود قرار داد.

او موضوعات مختلفی را در کنار عکاسی صنعتی کار کرده بود و از بین این موضوعات «جـمعــه بـازار» نیز همواره یکی از دغدهایش بود.

لامعی سرمـا و گرمـا، سکوت و هـمهمـه، نــور و تاریکی، شلـوغی و خلـوتی، دشمنـی و دوستـی و از همـه مهم‌تـرآدم‌هـای خوب «جمعه بازار» را برای تکمیل و ماندگار شدنشان در این مجموعه نشانه گرفته است تا اینکه تـمام روزهای عکاسـی‌اش از جمعه بازار به مجموعه « جمــعـــه‌هــــا» بدل شد.

این نمایشگاه روز شـنبـه - یکم مهـرماه - از سـاعت 17 تا 19 در گالری زمستان خانه‌ هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 14 تا 21 از این مجموعه دیدن کنند.

نـمایشگاه تا روز ششم مهـرماه ادامه در خانه هنرمندان ایران خواهد داشت.

انتهای پیام/31