به گزارش هنرآنلاین، شهراد بانکی مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم ،درباره مراسم تشییع زنده‌یاد جلال مقامی گفت: مراسم تشییع پیکر استاد مقامی روز یکشنبه ۸ آبان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می شود. احتمالا این مراسم از خانه هنرمندان برگزار شود و بعد از آن پیکر استاد مقامی برای بدرقه ابدی به بهشت زهرا (س) برود.

جلال مقامی هنرمند، دوبلور و‌ مجری پیشکسوت روز پنجشنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ به دلیل کهولت سن درگذشت. این هنرمند عرصه دوبله دوم مرداد ۱۳۲۰ در تهران در خانواده‌ اهل کاشان به دنیا آمد. فعالیت هنری را از سنین نوجوانی با بازی در تئاتر شروع کرد و سپس به تشویق حیدر صارمی از ۱۳۳۷ وارد عرصهٔ دوبلاژ شد.

مقامی استاد خود در دوبله را هوشنگ لطیف‌پور معرفی می‌کند و در سال‌های طلایی دوبلاژ، در فیلم‌های دوبله شده به مدیریت علی کسمایی، محمدعلی زرندی، عطاءالله کاملی، ایرج دوستدار، احمد رسول‌زاده، سعید شرافت و ابوالحسن تهامی گویندگی کرده‌ است. همسر جلال مقامی، رفعت هاشم‌پور نیز ششم اسفند ۱۴۰۰ درگذشته بود.

مقامی مدیریت دوبله‌ آثاری مانند «معصوم» (۱۳۷۷) و «تعقیب سایه‌ها» (۱۳۶۹)، را برعهده داشته‌است. وی همچنین سرپرستی گویندگان آثاری نظیر «لانه‌ی عقاب‌ها» (۱۳۷۸)، «خلبان» (۱۳۷۶)، «مرد نامرئی» (۱۳۷۴)، «سفر بخیر» (۱۳۷۳)، «هبوط» (۱۳۷۲)، «بدوک» (۱۳۷۰)، «آهوی وحشی» (۱۳۶۹)، «باد سرخ» (۱۳۶۷)، «شب حادثه» (۱۳۶۷)، «تشکیلات» (۱۳۶۵)، «گمشده (۱۳۶۴) و «قصه خیابان دراز» (۱۳۵۷)، را در کارنامه دارد.

جلال مقامی همچنین با اجرای برنامه «دیدنی‌ها» به یاد آورده می شود. در سینمای جهان بازیگران مشهوری چون رابرت ردفورد، رابین ویلیامز و عمر شریف با صدای جلال مقامی به خاطر آورده می شوند.

هنرآنلاین درگذشت این هنرمند بزرگ را به خانواده ایشان وهمچنین اهالی هنر تسلیت می گوید.