به گزارش هنرآنلاین، عصر روز جمعه ۲۰ خرداد، مراسم «روز جهانی ام‌اس» با مدیریت «موسسه توانمندسازی ام‌اس» و شعار «تویی که نمی‌شناسمت» و حضور جمعی از فعالان حوزه فرهنگی و هنری برگزار شد. 

در این مراسم که محل آن ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد تهران بود، هنرمندانی نظیر «رضا فیاضی» بازیگر پیشکسوت کشور که دخترش دچار بیماری ام‌اس است، حضور داشتند.

 متخصصان حوزه ام‌اس نظیر مسعود نبوی متخصص مغز و اعصاب فلوشیپ ام‌اس، مهرنوش مهربانی، حسین کرمانپور رییس بخش اورژانس بیمارستان سینا، آزادواری متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، مریم ابوالحسنی متخصص پزشکی-ورزشی و لاله آبادی متخصص فیزیوتراپی، کسری روحانی‌زاده، مؤسس مؤسسه، زهره شاهوردی فلوشیپ جراحی سرطان زنان و‌مدیرعامل مؤسسه از مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

نازنین کیوانی(بازیگر و‌سفیر موسسه)، رضا فیاضی، کاوه آهنگرانی، ایرج تدین، سعید شیری، زهرا محمودوند، قربان نجفی، مازیار رضاخانی،سلمان فرخنده، اسماعیل باستانی، وهاب ده‌هفت، فرناز شهیدثالث و محسن حکیم‌معانی‌ نیز به عنوان مهمانان حوزه فرهنگی و هنری در این مراسم حضور داشتند.

موسسه «توانمندسازی ام‌اس» با بنیانگذارى و مدیریت «کسری روحانی‌زاده» و «زهره شاهوردی» فلوشیپ جراحی سرطان زنان از سال ۱۳۹۵ آغاز به فعالیت کرده است.

مهرداد غفارهاشمی، مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی ام.اس گفت: تلاش مؤسسه توانمندسازی ام.اس این است که با افزایش آگاهی مردم شرایطی را فراهم بیاوریم که با داشتن اطلاعات کافی بتوانند با یک فرد بیمار در خانواده و جامعه مواجه شوند چرا که این امر در کنترل بیماری فرد مبتلا به ام.اس بسیار مهم است.

توجه ما فقط به فرد مبتلا نیست بلکه خانواده و جامعه نیز از اهداف ما هستند.

مجری این مراسم، «مژگان افروزی» از مبتلایان ام‌اس و داوطلب همکاری با موسسه درباره مشکلات مبتلایان به ام‌اس گفت:«هدف از برگزاری این رویداد این است که مردم به ویژه چهره‌های تاثیرگذار در کنار مبتلایان به ام‌اس بایستند. ما حمایت فرهنگی می‌خواهیم.»

او در ادامه گفت:«مبتلایان به ام‌اس به دلیل فرهنگسازی غلط از شغل خود اخراج می‌شوند یا نمی‌توانند در روابط عاطفی‌شان موفق باشند. یکی از دلایل آن تولید آثار فرهنگی نامناسبی مثل فیلم طلا و مس است که بزرگ‌ترین ضربه را به جامعه مبتلایان ام‌اس وارد کرد.»

مجری این مراسم در پایان تاکید کرد:«ما به دنبال این هستیم که با کمک چهره‌های فرهنگی و هنری ذهنیت‌های غلط درباره مبتلایان به ام‌اس و ام‌اس در جامعه از بین برود. به ویژه که این بیماری، بیماری نسل جوان و فعال است و آمار ابتلا به آن رو به افزایش است.»