گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار فاطیما فرجی با عنوان «دیگران» در گالری این جا برگزار شد. فرجی در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۲۶ اثر در این مجموعه به نمایش درآمده است که تعدادی از آن‌ها با پاستل گچی روی مقوا و تعدادی با رنگ روغن و تمپرا روی بوم شکل گرفته‌اند، گفت: این مجموعه با تمرکز بر فیگور و پرتره در دو سال اخیر کار شده است. کارم با مطالعه کردن پرتره و فیگور شروع شد و درگیر این شدم که جنبه‌های مختلف آن را کشف کنم.

فرجی ادامه داد: به سبک پرتره‌نگاری غربی علاقه دارم و دوست داشتم که در این زمینه تجربه کنم. حتی تکنیک کارم نیز کاملاً کلاسیک و قدیمی است. به نظرم این شیوه کار هیچ وقت تکراری نمی‌شود و می‌توانید سال‌ها برایش وقت بگذارید. این آثار خیلی لایه لایه و آرام شکل می‌گیرد و در هر مرحله می‌توان در آن دخل و تصرف کرد و کار را ادامه داد.

او درباره متریالی که به کار برده است گفت: پاستل گچی ابزاری است که با آن طراحی می‌کردم و در تعدادی از این آثار هم به کار بردم، اما مقداری کار را محدود می‌کند و در جایی باید کار را به پایان می‌رساندم. اما رنگ روغن این امکان را می‌دهد که ساعت‌ها روی یک اثر کار کنیم و این پروسه زمانی که در کار وجود دارد خیلی تعیین‌کننده است.

فرجی با بیان اینکه از آثار هنرمندان زیادی الهام گرفته است گفت: به تاریخ هنر رجوع کردم و دوره‌های مختلف مانند رنسانس، گوتیک و... را بررسی می‌کردم. کار‌هایم تحت تأثیر آن آثار قرار گرفته با این حال پرتره‌های من تفاوت زیادی با آثار کلاسیک دارد. نقاشی ایران هم قطعاً در کار‌هایم تأثیر داشته است اما با توجه به اینکه نقاشی پرتره یک شیوه غربی است، منابعی که برای مطالعاتم از آن استفاده کرده‌ام نیز بیشتر غربی هستند.