گروه سینمایی هنرآنلاین: مجید جلالی که در بخشی از برنامه «بریم بسازیم» به کارگردانی مجید عزیزی و مصطفی آتشمرد و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی حضور دارد، درباره چگونگی حضور خود و نقشی که در این برنامه ایفا کرده است، گفت: یکی از دوستان قدیمی‌ام برای همکاری در این برنامه به من پیشنهاد داد که پذیرفتم، پس از دیدار با گروه «بریم بسازیم» و مشاهده برنامه‌های‌شان نیز خوشم آمد و با آن‌ها همراه شدم.

او ادامه داد: برای گزینش و استعدادیابی تیم فوتبال چند تن از کودکان و نوجوانان به روستایی در آن منطقه رفتیم. البته سازماندهی برنامه به مقدار کافی، قوی عمل نکرده بود که همان جا با دست‌اندرکاران «بریم بسازیم» در این باره گفتگو کردیم و قرار شد که در جلسات بعد شاهد اینگونه مسائل نباشیم و کار بهتر پیش رود.

جلالی تاکید کرد: به سالنی در روستایی نزدیکی شهرستان دزفول مراجعه کردیم، حدود ۲۰ نفر از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فوتبال در آن حاضر بودند. باید گفت برنامه استعدادیابی، تعداد افراد بالایی را برای گزینش در بر می‌گیرد و این تعداد برای این مساله کافی نبود. ظاهرا مستندی نیز از تعدادی از بچه‌هایی که نسبت به دیگران بازی بهتری داشتند، پیش‌تر توسط گروه، تولید شده بود. درنتیجه من نیز اسم پنج یا ۶ نفر از این افراد را به تیم تولید دادم اما از آنجایی که برنامه سازماندهی کافی نداشت، نتیجه استعدادیابی نیز نامشخص ماند.

این مربی فوتبال در پایان تصریح کرد: تیم تولید برنامه «بریم بسازیم» همچون مستندسازی عمل می‌کردند. استعدادیابی نیازمند طی کردن مراحلی است تا وقتی به مرحله تمرین می‌رسیم، نتیجه مشخص شده باشد. اگر برنامه در جهت استعدادیابی است باید محوریت نیز همان باشد در حالیکه محور برنامه «بریم بسازیم» مستندی بود از زندگی مردم خوزستان که فوتبال نیز در حاشیه آن قرار می‌گرفت. انعکاس سبک زندگی عشایری بسیار جالب و ستودنی بود و تاثیرات عمیقی روی بازیابی فرهنگی عشایر خواهد داشت.