به گزارش هنرآنلاین، محمدجلیل رسولی، یدالله کابلی، سیدعلی طاهری و ایرج نعیمایی هنرمندانی و استادانی بودند که در مراسم گشایش رسمی نمایشگاه کتاب قرآن در کاخ سعدآباد از ویژگی‌های نگارش قرآن با بهره بردن از هنر خوشنویسی سخن گفتند.

در ادامه علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و حضور هنرمندان و استادان صاحبنام حوزه خوشنویسی و کتابت قرآن کریم در افتتاحیه نمایشگاه، از لزوم توجه بیشتر به هنر خوشنویسی و حمایت از هنرمندان این عرصه گفت. 

در پایان سعید اوحدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن برشمردن برکات و آثار بی‌بدیل آیات الهی در رشد و شکوفایی اندیشه والای انسانی، تقارن برگزاری نمایشگاه هزار سال کتابت قرآن کریم با لیالی قدر را به فال نیک گرفت. وی گفت: باید ارزش هنر خوشنویسی را بیشتر بدانیم و امیدوارم در آینده شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی بیشتر با موضوع قرآن باشیم.

در این نمایشگاه تعداد ۴۰ نسخه از نفیس‌ترین آثار قرآنى، ادعیه و احادیث شامل ۱۰ قرن هنر خوشنویسى از قرن چهارم قمری تاکنون دربرگیرنده نمونه‌هاى ممتاز خطوط کوفى، ثلث، نسخ، توقیع رقاع، ریحان، محقق و نستعلیق به رقم خوشنویسان صاحبنام چون یاقوت مستعصمى، احمد نیریزى، احمد شاملو، عبدالغفار، محمدهاشم، سیدعباس سیداحمدیان و میرعماد حسنى سیفى قزوینى به نمایش درآمده است.

نمایشگاه هزار سال کتابت قرآن کریم از ۲۹ فروردین (نیمه ماه مبارک رمضان) به مدت دو هفته در موزه خط و کتابت میرعماد دایر است و علاقمندان می‌توانند هر روز (جز ایام سوگواری) از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.