محمدابراهیم جعفری، داور بخش نقاشی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی جوانان با اشاره به اینکه سفر یعنی کسب تجربه به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در طول زندگی‌ام تلاش کرده‌ام که در بیشتر جشنواره‌ها و رقابت‌هایی که دعوت شده‌ام حضور یابم چرا که معتقدم سفر و حضور در جشنواره‌ها برای هر فردی از جمله جوانان به خودی خود یعنی کسب تجربه.

وی در این باره افزود: هنگامی که هنرمندی از محیط زندگی‌اش به محیط جدیدی سفر می‌کند و در موقعیت جدیدی قرار می‌گیرد این خود به تنهایی اتفاق بزرگی است که باعث بروز خلاقیت و به جریان افتادن حرکتی می‌شود که هنرمند در این جریان می‌تواند آثار خوبی را خلق کند. باید این ویژگی سفر را در نظر گرفت. حتی برای افرادی که در مقام استادی یا داور در این جشنواره‌ها حاضر می‌شوند هم خلاقیت و کسب تجربه بیشتر را به دنبال دارد.
این هنرمند پیشکسوت در ادامه گفت: هنر به خودی خود خاصیتی دارد که نه تنها شاگرد از استاد یاد می‌گیرد که استاد هم همواره مفاهیم جدیدی را از هنرمندان جوان می‌آموزد و همان آموخته‌ها زمینه بروز خلاقیت و خلق آثار درخشان است. من همواره معتقدم اساتید هنر در جایگاه باغبان قرار گرفته‌اند و این باغبان است که از گل می‌آموزد نه گل از باغبان. به همین دلیل وقتی از من دعوت شد تا در این جشنواره شرکت کنم به سرعت پذیرفتم؛ چرا که خودم را جوان 72 ساله ای می‌دانم که قرار است در عرصه‌ای دیگر تجربیات جدیدی به دست آورم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که نگاه افراد به هنرهای مختلف تغییر کند و همه را در قالب یک هنر ببینند و گفت: امیدوارم به روزی برسیم که همه با اعتقاد بر اینکه ریشه هنر یکی است هنر را محدود نکنند. چرا که ریشه‌های هنر بسیار به هم نزدیک است. وقتی می‌گوییم نقاشی، تنها از نقاشی سخن نمی‌گوییم بلکه از همه هنرها سخن به میان می‌آید.
انتهای پیام/31/34