گروه تئاتر هنرآنلایننمایش «آریتمی» نوشته فردین ‌رحمانپور و محمد ‌کرمی به کارگردانی فردین ‌رحمانپور و تهیه‌کنندگی امین ‌سعدی از دهم اسفند ماه ساعت 17 در عمارت ‌نوفل‌لوشاتوروی صحنه است. بازیگران این نمایش فرزاد ‌احدی، مانا ‌افکار، علی ‌اکباتانی، الهه ‌جامی، پوریا ‌صفایی‌‌زاده، حنا ‌فتح‌‌اللهی، امیرحسین ‌قلندری، حامد ‌کریوند، سمانه ‌مرادی و مرتضی ‌یعقوب‌‌پور هستند.

فردین رحمانپور در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند موضوع و مضمون نمایش گفت: نمایش «آریتمی» از حمایت و اعتماد می‌گوید و کاملاً براساس واقعیت شکل گرفته است و مطمئنم خیلی از حرف‌های نمایش حرف دل جوانانی است که در حال فعالیت در تئاتر و سینما هستند و به آن‌ها توجه نمی‌شود.

او در ادامه افزود: «آریتمی» دعوت به چالشی از نوع خیال و لبخند است. نمایش سراسر مملو از لحظه‌ها و روایت‌های روان و خودمانی است که پر تکلف نیست و قرار است در ساده‌ترین شکل با مخاطب همراه باشد و از لبخند تا خنده و از تفکر به تصمیم را با مخاطب تجربه کند و با او پیش برود تا چندین انتها و چندین تصمیم رقم بزند و مخاطب را در چند راهی‌های شیرین قرار دهد.

این کارگردان اضافه کرد: در «آریتمی» قرار است زندگی کنیم و از انواع بشر ، به گونه‌ی جوانان تئاتری تونلی خیالی بزنیم و تجربه کنیم مسیر میان خیال، باور، آرزو، عشق و بی‌انتهایی را تا خندیدن و حتی درد را. آریتمی ساده است، اما حرف‌های زیادی در خود جا داده است.

رحمانپور ضمن اشاره به اینکه اتفاق‌های نمایش در زمان حال است و تمام آن‌ها را خودمان در اطرافیان و زندگی شخصی دیده و حس کرده‌ایم، درباره سبک و فضای اجرایی عنوان کرد: فضای نمایش رئالیسم جادویی و دارای یک ترکیب زیبااست. ساده‌تر بخواهم بگویم، من ذهن نامنظم را برای مخاطب نقاشی کرده‌ام و چه خوب چه بد این نقاشی ذهن من است و به نظرم لازم بود زندگی نه آن‌چنان که در واقعیت اتفاق می‌افتد بلکه آن‌گونه که به شکلی مبهم در رویاها، دیده‌ها و لحظات اعتلای روحی‌مان احساس می‌کنیم تصویر شود.

او درباره ویژگی‌های نمایش اظهار کرد: فکر می‌کنم همه بتوانند با آریتمی ارتباط بگیرند، جدای هر بحثی، آریتمی از دل اجتماع گرفته شده است و مخاطب را با خنده از سالن به بیرون راهی می‌کند اما به فکر فرو می‌برد.

فردین رحمانپور در بخشی از صحبت‌هایش گفت: من یک خواهشی از بزرگان تئاتر دارم، از کسانی که در این حرفه جایگاهی دارند، می‌شود کمی آرام باشید؟ می‌شود خواهش کنم مقداری با جوان‌های این حرفه که تازه کارهستند خوب برخورد کنید؟

می‌شود خواهش کنم آنقدر سنگ جلوی پای آن‌ها نیندازید؟ می‌شود خواهش کنم نگاه بالا به پایین نداشته باشید، هوای‌شان را داشته باشید؟ ما احتیاج به حمایت شما بزرگان داریم، احتیاج به علم شما داریم.  قرار نیست جای شما را بگیریم، قرار است کنارتان یاد بگیریم.

او همچنین اضافه کرد: میدان دادن به جوان‌های متعهد و با پشت کار بهترین کار ممکن است، امکانش هست ما بی‌تجربه باشیم اما نادان نیستیم و می‌خواهیم از طرف بزرگان‌مان موردحمایت قرار گیریم و از آنها یاد بگیریم، همین ...

رحمانپور در پایان گفت: در این روزهای کرونایی تئاتر  کار کردن سخت است، دراین شرایط سخت اقتصادی ناشی از کرونا و در حالی که بسیاری از پیشکسوتان تئاتر فعالیت‌شان را تا بهبودی شرایط منحل کرده‌اند تیم ما که تیمی جوان و پرانگیزه است تمام تلاشش را می‌کند تا بدون چشم‌ داشت مالی در روشن نگه داشتن چراغ تئاتر نقش داشته باشد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان: حامد ‌کریوند، منشی صحنه: بهار ‌کشاورز، برنامه‌ریز: آرزو ‌باقری، دستیار دوم کارگردان: امیرحسین ‌قلندری، طراح صحنه: محمود ‌صادقی، ساخت دکور: آرش دانایی و امیررضا معارف‌دوست، دستیار صحنه: عباس وزیری، طراح نور: مصطفی عباسی، آهنگساز: پارسا ‌خسروی، اپراتور صدا: مبینا ‌اصفهانی، اپراتور نور: محمدمهدی ‌قاسمی، طراح لباس: کیانا طالبی، طراح گریم: فرزانه جدید، گریم آقایان: پوریا جدید، گریم خانم‌ها: هانیه مبینی و سعیده شیرمحمدی، ساخت تیزر و طراح پوستر: رسول شهبازی و رئوف شهبازی، سرپرست عکاسان: سهراب ‌خان‌‌زاده، عکاس: مهفام ‌هاشمی و امین ‌عطارنژاد، مدیر رسانه: امیر ‌پارسائیان‌‌مهر، مجری طرح و نماینده اجرایی: محمد ‌لهاک، مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات: محمد ‌لهاک، مدیر اجرایی و برنامه‌ریز: مریم ‌بصیری‌‌فر، ساخت تیزر: امین ‌عطارنژاد، دستیار روابط‌عمومی: بهار ‌بلغاری و دیجیتال مارکتینگ: گروه ما.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.