به گزارش هنرآنلاین، بهمن اکبریان، معاون فرهنگی هنری ارشاد، گفت: دومین جشنواره تئاتر "تمره" با هدف به وجود آوردن شرایط معرفی و حمایت از جوانان ایرانی فعال در حوزه تئاتر برگزار می‌شود .

وی بیان کرد: آثار ارائه شده در جشنواره در قالب 9 نمایش با موضوعات عشایر ، آداب و رسوم ، سنت‌ها ،متل ها ، ضرب المثل ها ،عشایر و انقلاب ، دفاع مقدس ، بسیج ، ایثار و شهادت ،عشایر و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در روزهای پنج شنبه و جمعه در میادین و خیابان‌های شهرستان لردگان به اجرا در خواهند آمد .

اکبریان افزود: تئاتر خیابانی از چهارچوب‌های رسمی تئاتر تبعیت نمی‌کند چون نمی‌خواهد خود را در حصار بسته‌ای قرار دهد و چندان نیز پای‌بند تفکرات بسیط و عمیق نیست، زیرا با عموم مردم سر و کار دارد و در مدت زمان محدودی باید خود را به مخاطبان در حال گذرش نشان دهد.

وی ادامه داد: تئاتر خیابانی از وجوه مستند و اجتماعی برخوردار است و درباره مسائل روز مردم اظهارنظر می‌کند و یا مردم را نسبت به مسائل بیشتر آگاه می‌سازد.

اکبریان گفت: تئاتر خیابانی می‌تواند پاسخ دهنده‌ی نیازها ،عواطف و خواسته های عابرین در گذرگاه باشد تا به نحوی آنان را در مرحله‌ی اول به تماشاگر و در مرحله‌ی بعد به تماشاگر فعال تبدیل نماید.

وی بیان کرد: این جشنواره با هدف احیای فرهنگ و آداب و رسوم اصیل بختیاری و برای تحقق بخشیدن به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می‌شود.

وی افزود: 25 گروه هنری آثار خود را در قالب طرح و نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لردگان ارسال نمودند که پس از بازخوانی 13 نمایش نامه تایید شد و در نهایت 9 نمایش به مرحله‌ی اجرا رسید.

اکبریان گفت:"شعله های خاموش"، "تیگ سیاه"، "کوچی دیگر"، "سنگ سیاه"، "هفت وادی هفت" ، "پل"، "قرص خواب"، "ناف بروبنچاق"، "نامدار"، "راه رفتن روی خط زندگی"، "نخورد آب زمینی که بلند است" ، "مرگ‌زیرنورمهتاب"، "عباس بی کربلا"، "شلوغ بازار" نمایشنامه های تایید شده هیات بازبین برای مرحله‌ی رقابتی آماده شده‌اند.

این جشنواره به صورت رقابتی و در رشته های کارگردانی، بازیگری مرد، نویسندگی، موسیقی و طراحی پوستر و بروشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/