گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی RESET در The Ahlen Art Museum آلمان برپاست. در این نمایشگاه ویدئو‌ها، عکس‌ها، اینستالیشن‌ها، مجسمه‌ها و طراحی‌های ۱۹ هنرمند از کشور‌های مختلف در معرض دید قرار دارد و هما امامی نیز یکی از هنرمندان حاضر در این رویداد است.

در این نمایشگاه به ارتباط میان بحران و خلاقیت و تأثیرات آن‌ها بر هنرمندان توجه شده است و به دنبال پاسخ به سؤالاتی مانند این است که در شرایط بحرانی، هنرمندان می‌توانند بازدارنده باشند یا الهام‌بخش؟

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: جامعه ما که در چندین سال گذشته دارای حداکثر کارایی بوده است، به طور هم‌زمان و برای مدت طولانی در حالت بحران مزمن نیز به سر می‌برده است. همه‌گیری کرونا فقط این موضوع را تشدید کرده و آن را به وضوح قابل مشاهده کرده است. تحرک و بهره‌وری تقریباً متوقف شد. فرآیند‌های مبادله جهانی دیگر کارساز نبود، موقعیت‌های شغلی شکننده بود و زندگی آسیب‌پذیر بود. محدودیت‌های رشد و پیشرفت به وضوح قابل درک بود. در چنین شرایطی این سؤال بیش از پیش مطرح می‌شود: چگونه می‌خواهیم زندگی کنیم؟ چگونه می‌توانیم عدالت را برای نسل‌های آینده ادا کنیم؟ کدام تغییرات اساسی برای این امر ضروری است؟ آیا ممکن است در بحران فرصتی وجود داشته باشد؟ به نظر می‌رسد ما به یک شروع تازه، یک «تنظیم مجدد» نیاز داریم!

هما امامی متولد ۱۳۳۴ است و پس از اتمام تحصیلات در رشته مجسمه‌سازی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران، تحصیلات خود را در آلمان ادامه داد و هم اکنون در مدرسه موسیقی و هنر شهر بروهل آلمان به تدریس مشغول است. آثار او در بسیاری از موزه‌ها و مؤسسه‌های فرهنگی آلمان و اروپا به نمایش درآمده است. امامی سال ۱۳۹۵ نمایشگاه نقاشی و چیدمان را در پروژه‌های آران برگزار کرده است.

این نمایشگاه از اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شده و تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲ ادامه دارد.