گروه معماری هنرآنلاین: استودیو معماری سانجای پوری ساختمانی را برای دانشگاه پرستیژ در هند طراحی کرده که دارای سقف سبز پلکانی با حیاط است. این ساختمان کم‌مرتبه در مساحت ۳۲ هکتاری در شهر ایندور هند طراحی شده که تا ژوئن ۲۰۲۲ تکمیل خواهد شد.

دانشگاه پنج طبقه پرستیژ که به گونه‌ای ساخته شده که با محیط اطراف خود ترکیب می‌شود. نمای ساختمان با آجر قرمز و پلکانی طراحی شده و دارای مجموعه‌ای از حیاط‌ها بر روی پشت بام است که با پلکان‌های کوچک به هم متصل شده‌اند.

سقف پوشیده از چمن ساختمان از ضلع شمالی آن افزایش می‌یابد و کل سطح آن را به تراس قابل دسترسی تبدیل می‌کند تا دانش آموزان و کارکنان از آن لذت ببرند. علاوه بر حیاط‌های کوچکی که برای فعالیت‌های تفریحی طراحی شده‌، این تراس شامل بخش‌های فضای باز با اندازه‌های مختلف است که فضای داخلی ساختمان را با تهویه طبیعی تامین می‌کند.

در داخل ساختمان، یک مسیر مورب در طول طبقه همکف اجرا می شود که به باز شدن فضاهای داخلی ساختمان و پر کردن آن‌ها با هوای تازه کمک می‌کند. معماران شرکت معماری سانجای پوری گفته‌اند: «این عناصر در پاسخ به آب و هوای این شهر که بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد در هشت ماه از سال متغیر است، طراحی شده است.»

به منظور دسترسی آسان، یک کافه تریا، دفتر مدیریت و سالن نمایش در طبقه همکف ساختمان و کتابخانه نیز در سراسر طبقه اول قرار دارد. کلاس‌های درس طبقه دوم و سوم را اشغال می‌کنند، در حالی که فضای اداری در طبقه چهارم ساخته می‌شود. به گفته این استودیو، طراحی دانشگاه پرستیژ بر اساس معماری سنتی هند هم در استفاده از مواد و هم توانایی آن برای انطباق با آب و هوای محلی گرفته شده است.

مدیر این پروژه گفت: «این ساختمان از معماری سنتی هند برای ایجاد یک ساختمان با انرژی کارآمد و پایدار با حداقل وابستگی به روشنایی مصنوعی و تهویه مطبوع بهره خواهد برد.» این ساختمان علاوه بر محل فعالیت‌های متعدد، به یک فضای عمومی باز بزرگ با طبقه همکف قابل دسترس و سقف محوطه‌سازی شده تبدیل خواهد شد.

معماران شرکت سانجای پوری که در بمبئی مستقر هستند، اخیرا مدرسه راجستان را در هند نیز تکمیل کردند که با آلاچیق‌های بزرگ برای سازگاری با آب و هوای بیابانی محل آن طراحی شده بود.