گروه معماری هنرآنلاین: پاویون انگلستان با موضوع «نوآوری برای آینده مشترک» برای اولین بار توسط یک معمار زن، اس‌دولین (Es Devlin) و ۱۲همکارش در منطقه فرصت طراحی شده است. طراحی این غرفه از آخرین پروژه‌های استیون هاوکینگ با عنوان« پیام موفقیت» الهام گرفته شده است. پاویون انگلیس از الگوریتم‌های رایانه‌ای استفاده کرده و بازدیدکنندگان را به تفکر در مورد چگونگی ارتباط برقرار کردن هنگام مواجهه با تمدن‌های پیشرفته دعوت می‌کند. این پاویون به پاویون شعر معروف است که موسیقی، زبان و نور در آن ادغام شده است.

مفهوم این پاویون ادامه‌دهنده پاویون‌های طراحی شده در دو اکسپو گذشته است. به گفته معمار این پاویون بیان یک کشور در یک ساختمان یا مجسمه کار بسیار دشواری است. سازه بنا CLT و به شکل مخروط شکسته است و تخته چوب‌های اکسترود شده با ارتفاع ۲۰ متر و طول ۵۲ متر از نما بیرون زده و فرم دایره را به وجود آورده‌اند. متریال استفاده شده در بیشتر فضاها، چوب لمینت شده با روکش چندلایه است. از ویژگی بارز این غرفه استفاده از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های و به کارگیری مصالح ساختمانی نوین و مقام است.

این سازه از الوارهای چند لایه با چوبی که از جنگل‌های ایتالیا و اتریش به‌طور پایدار مدیریت می‌شود، ساخته شده است. الگورتیم‌ در کالیفرنیا، چراغ های LED در بلژیک طراحی و در چین تولید شده است که خود نشان دهنده چندفرهنگی بودن است. هدف از طراحی این سازه افزایش توجه به اهمیت الگوریتم‌هایی است که بخشی از زندگی ما هستند.

اس‌دولین، معمار پروژه، گفته است: «الگوریتم‌ها در میان ما هستند و بخشی از فرهنگ ما بشمار می‌آیند. آن‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری آینده داشته و دارند. خروجی‌های آن‌ها بر اساس دو اصل استوار است چیزی که روی آن آموزش دیده‌اند و فردی که آن‌ها را مدیریت می‌کند. این الگوریتم های بخشی از زندگی مردم انگلیس است که به طور مداوم در حال رشدتد. یکی از نکات مهم غرفه این است هر کس که وارد ساختمان می‌شود به بخشی از آن تبدیل می‌شود.»

پاویون انگلستان مانند یک ابزار موسیقی غول پیکر عمل می‌کند. اشعار به زبان انگلیسی، چینی، فرانسوی و عربی با چراغ‌های LED به نمایش در می‌آیند. هدف از انتخاب اشعار گوناگون جذب بازدیدکننده از تمامی کشورها و فرهنگ‌های سراسر جهان است؛ چرا که شعر به زبان نظم می‌بخشد. این چراغ ها با صفحات خورشیدی ترکیب شده و با یک لایبرنت داخل سایه قرار گرفته‌اند.

بازدیدکنندگان با ورود به فضای کرال داخلی در یک منظره صوتی که موسیقی کشورهای مختلف را پخش می‌کند، قرار می‌گیرند و با یک تجربه صوتی مواجه می‌شوند. هر بازدیدکننده در هنگام ورود به پاویون انگلستان یک کلمه را ادا می‌کند که با استفاده از یک الگوریتم هوشمند با ماشین GPT-2 این واژه‌ها در کنار هم به یک شعر تبدیل می‌شوند و به هنگام خروج از مجموعه، یک پیام جمعی به نمایش گذاشته می‌شود. این غرفه چگونگی تاثیر نقش انگلیس در هوش مصنوعی و فضا را به نمایش می‌گذارد، در واقع تجربه حضور در این ساختمان شبیه به یک سفری دیجیتالی است.

 اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.