گروه تئاتر هنرآنلاین: پیمان شیخی نویسنده، پژوهشگر و مجری تلویزیون در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های این روزهای خود گفت: من هفت عنوان کتاب دارم که شش عنوان از آن‌ها در انتشارات غنچه منتشر شده است. از نشر غنچه خواستم جلدهای اول و دوم «خاطرات پیشکسوتان تئاتر» را منتشر نکند تا 28 مصاحبه‌ای که در این دو جلد آمده بود را تبدیل به 9 مصاحبه مفصل‌تر با پیشکسوتانی کنم که درگذشته‌اند و در قالب کتاب «صندلی خالی» منتشر کنم. براین اساس دو عنوان از 6 عنوان کتاب، حذف شد و بنابراین کتاب‌های «تماشاخونه طهرون»، «طهرون و خاطرات آقاجان و قصه‌های کوتاه»، «فراموش‌شدگان خیابان لاله‌زار» و «صندلی خالی»، 4 عنوان کتابی هستند که توسط انتشارات غنچه منتشر می‌شود.

او در ادامه افزود: طی جلسه‌ای که با مدیریت انتشارات غنچه داشتم، از این نشر خواستم تا مبلغ حق‌التالیف هر یک از این کتاب‌ها را در زمان پرداخت، به صورت مادام‌العمر به یک شیرخوارگاه پرداخت کند و من نیز رسید پرداخت را از انتشارات دریافت خواهم کرد. از آنجا که در جریان گردش مالی انتشارات و زمان و میزان پرداخت حق‌التالیف نشرها نیستم این امر را به انتشارات محول کردم.

این پژوهشگر ضمن بیان اینکه اکنون کتاب «زندگینامه اصغر تفکری» را آماده چاپ دارد، عنوان کرد: این کتاب ارزشمند حاوی اسناد و بریده جراید، عکس‌ها و مصاحبه‌هایی است که بی‌اغراق نسبت به هفت کتاب پیشین من، بار سندی بیشتری دارد. اصغر تفکری بزرگترین کمدین تئاتر و سینمای دهه‌های بیست و سی بوده است و بعدها نیز «تئاتر تفکری» را تاسیس می‌کند. این کتاب حاصل مصاحبه با فرزند و نوه‌های ایشان است و قصد دارم آن را در نشر دیگری منتشر کنم، تنها به این دلیل که علاقمندم در کارم تنوعی ایجاد شود و با انتشارات دیگری کار کنم و تجربیات تازه‌تری کسب کنم تا کمکی برای دیگر کتاب‌هایم باشد.

او افزود: بنا دارم حق‌التالیف این کتاب را نیز به موسسه‌ای که حامی کارتن‌خواب‌هاست، اختصاص دهم. تصمیم دارم از این پس حق‌التالیف کتاب‌هایم را برای صرف امور خیریه اختصاص دهم.