به گزارش هنرآنلاین، مشاور اجرایی معاونت امور هنری با ارائه گزارشی از برنامه‌های این معاونت به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی گفت: برنامه‌هایی به مناسبت هفته دفاع مقدس در حوزه‌های تئاتر و هنر‌های تجسمی برنامه‌ریزی و اجرا شد. نمایشگاه مجازی جان جانان با ۳۰ اثر نقاشی، گرافیک، عکس، نگارگری، خوشنویسی و مجسمه‌سازی از ۳۱ شهریور تا چهارم مهرماه در سایت civa.ir به نمایش گذاشته شد. نمایشگاه عکس خنده بر آتش با ۳۶ اثر از عکاسان پیشکسوت جنگ از ۳۱ شهریور در تالار آیینه برج آزادی برگزار شد. برگزاری ورک شاپ نقاشی و خوشنویسی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت و رونمایی از اثر هنرمند نقاش کیومرث قورچیان با موضوع جنگ برنامه‌های دیگر است که در این هفته برگزار شد. مؤسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در هفته دفاع مقدس با برگزاری برنامه آیینه‌های بی‌غبار از هنرمندان پیشکسوت ایثارگر و رزمنده دوران دفاع مقدس تجلیل کرد. نمایشگاه خط معلی ۳۳ نیز با آثاری با موضوع آیات قرآنی همزمان با اربعین از دوم تا نهم مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

قبادی ادامه داد: اجرای ۱۲۰ تئاتر خیابانی به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی از برنامه‌های دیگر معاونت امور هنری است که توسط اداره کل هنر‌های نمایشی برنامه‌ریزی و حمایت شده است. کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنر‌های نمایشی با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی ایران و استان‌های تهران، ایلام، کردستان، کرمانشاه و منطقه آزاد اروند (خرمشهر و آبادان) از ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی ۱۲۰ تئاتر خیابانی را با حضور ۴۰ گروه نمایشی اجرا می‌کند. تئاتر‌های خیابانی تهران در محوطه تئاتر شهر، میدان منیریه، شهر‌های ورامین، دماوند، پیشوا، قرچک، شهر قدس، قرچک و بهارستان و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و منطقه آزاد اروند در بوستان‌ها و گلزار شهدا اجرا می‌شود.

مشاور اجرایی معاونت امور هنری با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان گفت: یازدهمین دوره اجرای تئاتر صاحبدلان نیز همزمان با اربعین حسینی و ماه صفر از چهارم تا ۱۳ مهرماه با اجرا‌های تعزیه و دمام نوازی در محوطه تئاتر برگزار می‌شود.

قبادی با اشاره به اجرا‌های آنلاین موسیقی و نوا‌های عاشورایی گفت: هفتمین دوره اجرا‌های آنلاین موسیقی بر خط ماه و نوا با حمایت دفتر موسیقی و توسط انجمن موسیقی ایران به نوا‌های عاشورایی اختصاص داشت که این اجرا‌ها از اول تا چهارم مهرماه و در آستانه اربعین حسینی پخش شد. در حوزه مد و لباس نیز ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ۳۱ شهریور تا سوم مهرماه در مؤسسه صبا فرهنگستان هنر برگزار شد و طرح‌ها و آثار تصویری پوشش و لباس متناسب با مضامین عاشورایی به نمایش گذاشته شد.