به گزارش هنرآنلاین، بیژن کیا، دبیر جشنواره داستانی "گوهر مکتوب" روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: نویسندگان دهه 70 در خلق آثار خود دارای آزمون و خطای فراوان بوده‌اند و با تمهیدات انجام شده در دهه 80 با نقطه اوج و درخشانی در زمینه ادبیات داستانی روبه‌رو شده‌ایم.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از ویژگی‌های اقلیمی و ترجمه داستان‌های فرهنگ پایداری به زبان‌های زنده دنیا در جذب و افزایش مخاطب خارجی ضروری است و در این راستا با تلاش‌های انجام شده شاهد رشد و بالندگی ادبیات داستانی در کشور هستیم.

نقش رسانه‌ها را در ترویج و شناسایی نویسندگان و هنرمندان جوان مهم دانست و گفت: نقش رسانه‌ها در ترویج و شناسایی نویسندگان و هنرمندان جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای ارتقای کیفیت داستانی نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولان و متولیان عرصه هنر احساس می‌شود.

دبیر جشنواره داستانی "گوهر مکتوب" توضیح داد: با ارسال فراخوان در سه ماه پیش حدود 277 اثر از 119 نویسنده سراسر استان فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 51 اثر مربوط به مردان و 68 اثر برای زنان بوده است.

بیژن کیا خاطرنشان کرد: از داستان‌های ارسالی به جشنواره 123 اثر از شیراز و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌های استان فارس بوده که 216 داستان کوتاه، 41 داستانک و 10 اثر بلند مورد داوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شهرستان جهرم با 17 اثر و مرودشت با 15 اثر داستانی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند و شهرستان‌های لار و فراشبند کمترین نوشته‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

دبیر جشنواره داستانی گوهر مکتوب از راه‌اندازی کارگاه نقد و تحلیل عکس ویژه هنرمندان در انجمن سینمای جوان شیراز خبر داد و گفت: شرکت در این کارگاه رایگان است.

انتهای پیام/